Топ-менеджери схильні обманювати самі себе в питаннях, які стосуються їхніх навичок
Одна з ключових характеристик поганого керівника — це те, що він не має анінайменшого уявлення про те, наскільки нестерпно з ним працювати. Тому перш, ніж поставити собі запитання, як ви ставитесь до свого керівника, потрібно дати відповідь на інше: а як сам керівник оцінює свої навички? Не дивно, що різниця між відповідями часто виявляється дуже значною.
Саме на це запитання спробувало дати відповідь дослідження, проведене британською компанією Chartered Management Institute, яке засвідчило, що хоча приблизно половина керівників вважає себе хорошими менеджерами, оцінка реальних сильних та слабких сторін доводить, що об'єктивний показник не перевищує поділки одного із семи.
За даними опитування, проведеного серед більш ніж 2000 керівників, близько 44% керівників високо оцінюють свої управлінські навички, тоді як 14% проявляють нарцисистичні тенденції, стверджуючи, що вони "народжені керувати".
Лише п'ята частина керівників признаються, що вони готові йти до результату за будь-яку ціну, і приблизно така сама кількість стверджує, що їхньою найсильнішою стороною є вміння керувати собою.
Проте, опитування, в якому взяли участь більше 6000 працівників, показало, що 41% признають вміння своїх керівників досягати результату, і лише 37% вважають їх сильними лідерами.
Знову ж таки, оцінка реальних сильних та слабких сторін показала, що не більше 14% керівників проявляють сильні лідерські якості, і лише 8% насправді здатні ефективно керувати собою.
Основною причиною, через яку так багато менеджерів прибільшують власні заслуги — насамперед комбінація неадекватного навчання та розвитку, а також насильне просування працівників на посади, які вони не здатні чи не хочуть займати.
"Розвиток управлінських та лідерських навичок був недооцінений роботодавцями, владою та самими менеджерами протягом дуже тривалого часу, — пояснює Рут Спелман (Ruth Spellman), генеральний директор Chartered Management Institute. — Сьогодні нам не обійтися без посиленого фокусу та інвестицій у тренування та розвиток у цій сфері, як для сьогоднішніх менеджерів, так і для майбутніх поколінь".