Найефективніші компанії роблять функцію HR своїм стратегічним партнером
Проблеми, пов'язані з персоналом стають критичними, коли компанія намагається відновити свою діяльність після глобальної рецесії. Втім, багато компаній до сих пір відчувають труднощі зі встановленням пріоритетів та визнанням людських ресурсів основною цінністю компанії.
Дуже часто між головою компанії та директором з персоналу виникають серйозні пробіли, які часом дуже важко заповнити. Управління талантами, розвиток лідерів, мотивація працівників та стратегічне планування у сфері персоналу повинні стати тими напрямками, на які генеральний директор звертає увагу в першу чергу.
Саме такими були висновки нового глобального дослідження, проведеного Boston Consulting Group (BCG) спільно з World Federation of People Management Associations (WFPMA). В основі дослідження лежить опитування 5561 менеджерів з 109-ти країн світу у найрізноманітніших галузях.
"Звіт свідчить, що найефективніші компанії не лише більше інвестують у HR, а "перезавантажують саму функцію, — стверджує Дж. Паккет (J. Puckett), голова практики BCG в Америці. — Лідери починають глибше цікавитися викликами людських ресурсів, фокусуються на гнучкості та хочуть перетворити відділ персоналу на свого стратегічного партнера".
Дослідження також вказує на наявність серйозних пробілів у ключових галузях, функціях та елементах, які стосуються вирощування талантів та заміни сьогоднішніх лідерів. Ці пробіли продовжують збільшуватися і за попередніми розрахунками досягнуть свого піку в період з 2020 до 2030 року.
Серед інших ключових знахідок дослідження:
наефективніші компанії обирають радикально інший підхід до функції HR. Вони інвестують у цей напрямок куди більше свого часу та зусиль, вважаючи його стратегічним;
компанії почуваються неготовими до зустрічі зі своїми найбільшими проблемами та потребами у сфері HR;
компанії переважо орієнтуються на короткострокові цілі, не приділяючи необхідної уваги викликам, пов'язаним з нестачою талантів у найближчому майбутньому;
стратегічне планування персоналу — критичний інструмент, який використовується вкрай рідко;
гнучкість працює ефективно, а скорочення — ні. Тим не менше, значна кількість компаній продовжують скорочувати персонал, намагаючись вберегтися від витрат;
стратегічне партнерство відділу HR з управлінням компанії виглядає багатообіцяючим, але для успішного його впровадження обидві сторони повинні вдосконалити свої навички;
баланс між роботою та особистим життям перестає бути пріоритетом номер один для роботодавців. Сьогодні їм доводиться звертати більше уваги на рівень залученості співробітників та підвищенням загальної результативності/нагород;
менеджери середньої ланки критичні для успіху. Саме вони є ключем до задоволеності персоналу, адже саме через них комунікуються цінності компанії та досягається стабільне функціонування повсякденного бізнесу.
"Управління талантами, розвиток лідерства, стратегічне планування та залучення працівників — найбільш критичні аспекти діяльності сучасного лідера, — наголосив Грант Фріланд (Grant Freeland), партнер BSG. — На щастя, керівники компаній вже починають це розуміти. Втім, ще сьогодні залишається предостатньо компаній, які повинні забезпечити виконання потреб HR-функції. Якщо продовжити їх ігнорування, ситуація ризикує вийти з-під контролю і набути рис кризи".