Більше трьох чвертей (76%) організацій, які вдалися до "заморожування" виплат на час економічної кризи, починають знову піднімати платню своїм співробітникам (або планують зробити це до кінця 2010-го року). Саме такі дані наводить дослідження, проведене компанією Buck Consultants.
Дослідження Buck Consultants також свідчить про те, що працівники можуть очікувати незначного підвищення платні вже в наступному році. Зростання виплат у 2011-му році сягне 2,8%. Для порівняння, у 2010-му цей показник склав 2,5%, а у 2009 — всього 1,8%.
"На перших порах працівникам не варто очікувати значних підвищень. Вони стануть можливими тільки тоді, коли економіка повністю стабілізується", — наголошує Том Барк (Tom Burke), представник Buck Consultants. — "Якщо ж мрії про стабільність виявляться марними — роботодавці швидш за все знову підуть на «заморожування» виплат".
Плата за ефективність залишається найрозповсюдженішим підходом під час кризи, дозволяючи перерозподілити ресурси в компанії таким чином, щоб найбільше отримували найефективніші і найталановитіші співробітники.
87% організацій, які взяли участь у дослідженні, так чи інакше застосовують підхід оплати за ефективність. Основним же типом стимулюючих програм є загальний мотиваційний план з індивідуальною оцінкою результативності.
Розмір бонусів та їх охоплення також почали зростати. Виплати, здійснені у 2010-му році керівникам, директорам, управлінціям та іншим працівникам керівної ланки за всіма прогнозами перевищать показники 2009-го року.
Стратегії утримання ключових талантів
Серед респондентів опитування приблизно половина перерозподілила потік виплат у компанії таким чином, щоб більша їх частина потрапляла до найефективніших співробітників. Варто відзначити, що роком раніше до такого перерозподілу вдавалося лише 10% компаній.
"Сьогодні немає сумніву, що провідні працівники почнуть шукати нових можливостей для розвитку та кар'єри, як тільки економічна ситуаціїя покращиться", — пояснює Барк. — "Тому компенсаційні стратегії утримання набувають надзвичайно важливого значення".
Стратегії утримання найефективніших співробітників включають: нові кар'єрні можливості (34%), узгодження виплат з ринковими показниками (27%), підвищення негрошової мотивації (19%), збільшення бонусів (13%), акції компанії (12%) тощо.
Інші ключові висновки дослідження
Приблизно 70-80% працівників можуть розраховувати на підвищення платні в цьому році. Але тільки 57% керівників можуть розраховувати на те саме;
"Спеціалізовані галузеві знання" — основна причина, чому компанії готові витрачати додаткові кошти на утримання співробітників;