Аналітики Gartner пророкують, що такий традиційний інструмент комунікації, як електронна пошта, буде втрачати популярність, і до 2014-го року буде замінюватися повідомленнями усередині сервісів соціального веба.
За даними Gartner, до 2014-го року до 20% всіх бізнес-комунікацій буде здійснюватися через соціальні мережі. Це пов'язано з глобальними змінами стилю роботи й демографією співробітників (з'являється все більше молодих працівників), тому зміниться й спосіб спільної роботи.
За версією аналітиків, якщо раніше в організаціях електронна пошта була єдиним видом взаємозв'язку співробітників між собою (окрім відповідних програм), то зараз на місце її прийде своєрідне конвергентне рішення, що поєднуватиме функції пошти, служби миттєвих повідомлень і сервісів присутності. Проте, повний перехід на соціальні засоби взаємодії відбудеться тільки тоді, коли вони будуть широко поширені й створиться культура їхнього використання. Так, нові молоді співробітники приносять у бізнес-середовище принципи спілкування через мікроблоги і соцмережі, однак поки що їм доводиться паралельно спілкуватися за допомогою електронної пошти.
Gartner стверджує, що вже у 2012-му році стараннями таких вендорів як Microsoft і IBM всі програми, що стосуються комунікацій (клієнти повідомлень, календарі, записні книжки) будуть соціально-орієнтованими (у їхніх мобільних версіях), кількість користувачів "хмарної" веб-пошти виросте з 7 до 10%, а два головних гравці ринку — Microsoft і IBM — займуть частку в 80%.
Комунікація й колективна робота надзвичайно важливі для успіху бізнесу, і організаціям варто інвестувати в ці області, щоб просувати новаторський стиль роботи. "Навіть в умовах економічного спаду інновація є обов'язковою для будь-якої організації, щоб підготуватися до відновлення й подальших змін", — підкреслила Моніка Бассо (Monica Basso), віце-президент дослідження Gartner.
"Реальність є такою, що мобільна колективна робота буде розширюватися для всіх категорій працівників, і організації можуть самі керувати цим переходом або бути ведені своїми співробітниками, — сказала Бассо. — Провідні організації не побояться досліджувати новаторські моделі комунікації й колективної роботи, що відкриваються новими пристроями, і "соціальні сервіси" дозволять їхнім співробітникам генерувати новаторські ідеї, експериментуючи з ними".