Креативність може стати перешкодою на кар'єрному шляху
У часи, коли організації перебувають в пошуках креативного лідерства більше, ніж будь-коли раніше, нове дослідження, проведене Cornell University, виявило, що креативність насправді може стати перешкодою на шляху до вершини.
Хоча останнім часом креативність стала бажаною ознакою, яку багато генеральних директорів хотіли бачити у лідерах, практика свідчить, що сприйняття "креативної людини" та "ефективного лідера" часто розходяться. Креативні люди сприймаються як ті, хто готовий брати на себе ризики і часто поступають непередбачувано, тоді як від лідерів очікують зниження рівня непевності та донесення певних принципів та правил до групи підлеглих.
"Три наші дослідження свідчать, що коли люди проголошують креативні ідеї, вони сприймаються іншими як особи, які мають менше лідерського потенціалу", — наголосив Джек Гонкало (Jack Goncalo), професор з організаційної поведінки у Cornell's ILR School.
"Інакше кажучи, — додає він, — креативні люди часто просто "відфільтровуються" на шляху до вершини".
Як відзначав колись Едвард де Боно (Edward de Bono), проблема креативності лідерів двостороння. Якщо вам вдалося досягнути успіху, дотримуючись наявних моделей мислення, то з якого дива ви будете спонукати інших мислити інакше?
Втім, часи змінюються, і давнє мислення може виявитися фатальним. Сучасним керівникам доводиться мислити і діяти в як ніколи ворожому, непевному, складному та мінливому середовищі. Традиційний топ-менеджер у такій ситуації докладає усіх зусиль, щоб зменшити рівень непевності та підвищити передбачуваність. Він ніколи навіть не подумає, щоб звернутися до креативності і спробувати подивитися на речі через несподіваний і оригінальний кут зору.
Це може пояснити, чому більшість із 1500 лідерів, які взяли участь в опитуванні 2010 року, сумніваються у власних здібностях успішно керувати компаніями у складні часи.