До чого призводить відсутність впевненості у завтрашньому дні
Конфлікти пріоритетів, відсутність розуміння чіткого напрямку в гонитві за зростанням будь-якою ціною — ось як характеризують свої компанії 50% топ-менеджерів у всьому світі, ставлячи при цьому під сумнів компетентність корпоративних лідерів.
Нове опитування, участь в якому взяли більше 2350 топ-менеджерів, проведене компанією Booz & Company, виявило, що більше половини (53%) з них не вірять, що обрана компанією стратегія приведе до успіху. Приблизно ж така сама кількість вважає, що бізнес-модель компанії погано зрозуміла співробітникам або клієнтам.
Майже дві третини (64%) скаржаться, що компанія має занадто багато конфліктуючих пріоритетів і що її можливості не відповідають заявленій стратегії.
Ще більша кількість респондентів — 83% — признаються, що стратегія зростання компанії призводить до марної витрати ресурсів (принаймні, час від часу).
"Це дуже тривожні симптоми. Абсолютно очевидно, що такий низький рівень "впевненості" — це наслідок спроби компанії одночасно переслідувати кілька непов'язаних між собою цілей. Особливо коли вони стосуються зростання", — пояснює Пол Лейнвенд (Paul Leinwand), партнер Booz & Company. — "Замість того, щоб задатися питанням "в чому ми найкращі і як це може допомогти нам зростати", компанії часто дивляться на споріднені ринки і мріють про розширення".
Опитування переконливо доводить, що іноді ініціативи зростання можуть бути не просто ризикованими, але й шкідливими, оскільки вони відволікають увагу від ключового бізнесу компанії. А в деяких випадках — навіть ведуть до провалу.
Правда в тому, що компанії, які мають найменше стратегічних пріоритетів (від одного до трьох) виявляються найбільш успішними з точки зору зростання прибутків.
"Ключове питання, яке повинні поставити собі лідери та власники бізнесу: "Як ми можемо сфокусуватися на правильних ініціативах — таких, які будуть найкращими для нашої компанії", — додає Лейнвенд.
"Щоб відшукати відповідь на це запитання, керівникам доведеться заглибитися у ключові компетенції компанії. Усвідомити, що їхня організація робить краще за інших".