Рівень безпеки в середовищі хмарних технологій не викликає довіри
Поки співробітники компаній із захопленням переходять до використання нових технологій, їхні керівники турбуються про безпеку інформації.
Хмарні технології сьогодні набули небувалої популярності. Подібні сервіси пропонуються такими гігантами як Google, Microsoft, Amazon.com та десятками інших не менш глобальних компаній. Пропозиція комп'ютерних потужностей через Інтернет як альтернативу внутрішньої ІТ-інфраструктури приваблює компанії в першу чергу через її економність, гнучкість та здатність до масштабування. Та й співробітникам імпонує концепція, коли вони можуть мати доступ до робочих файлів з будь-якого пристрою, підключеного до Інтернету, в будь-якій точці світу.
Втім, компанії до сих пір з обережністю ставляться до хмарних технологій, оскільки побоюються, що подібні сервіси можуть підірвати надійність та захищеність їх пропрієтарних даних. Дослідження, проведене компанією IDC, виявило, що лише менше третини керівників ІТ-відділів вважають переваги хмарних технологій більш значними, ніж ризики, які вони привносять в бізнес. Приблизно чверть із 500 опитаних топ-менеджерів наголосили, що вони не повністю усвідомлюють можливі регуляторні та політичні виклики, які можуть поставити перед їхніми компаніями нові технелогії. І 47% опитаних сказали, що хмарні технології загрожують безпеці інформації, яка належить компанії.
"Компаніям, які не розуміють можливих ризиків, краще не користуватися хмарними технологіями", — говорить аналітик IDC Філ Хочмас (Phil Hochmuth).
Деякі компанії підходять до використання хмарних технологій вибірково. Так, лікарі SF Bay Pediatrics у Сан-Франциско можуть обмінюватися інформацією та використовувати програмне забезпечення Google Apps, а також завантажувати деякі робочі файли з допомогою сервісу Dropbox, але їм заборонено користуватися цими сервісами для збереження діагнозів чи будь-якої іншої інформації про їхніх клієнтів, оскільки онлайн-сервіси не можуть гарантувати повної приватності інформації.
Компанії, які представляють хмарні сервіси, розуміють занепокоєння своїх клієнтів і намагаються розвіяти їхні страхи. "Коли компанія починає працювати "у хмарі" їй доводиться перейти на фундаментально інший рівень сприйняття технологічної інфраструктури", — пояснює Адам Селіпскі (Adam Selipsky), віце-президент Amazon Web Services. Провідні компанії у сфері хмарних технологій — Amazon, Microsoft та Google — стверджують, що основне їх завдання — зняти ризики з бізнесу. Всупереч сумнівам клієнтів, вони навпаки — називають свої сервіси куди більш надійними, оскільки зазвичай зламати окрему технологічну базу однієї компанії набагато простіше, ніж спеціалізований сервіс, розроблений професіоналами і захищений відповідним чином. Окрім того, корпоративні системи є зазвичай менш стійкими до "падінь". Так, за статистикою, сервіс Gmail від Google у 2010-му році був доступний 99,984% часу, а у 2011-му році цей показник зріс до 99,99%. Чи можуть корпоративні сервіси похвалитися тим самим?