Дослідники з університету Флориди з'ясували, що співробітники, які одержують найкращі відгуки від клієнтів, найчастіше роблять безкоштовні послуги за рахунок компанії. Як відзначається у матеріалах дослідження, опублікованого в Journal of Marketing, це призводить до серйозних збитків роботодавця, аж до банкрутства фірми.
Щорічно від "щедрості" працівників американський бізнес зазнає колосальних збитків. За даними різних досліджень, сума розтрачених грошей становить близько 600 мільярдів доларів у рік. Провиною всьому — безкоштовні послуги співробітників, які безпосередньо працюють із клієнтами. Найбільше від цього страждає готельний бізнес, але ж не менших збитків зазнають ресторани, магазини й інші підприємства, чиї працівники щодня взаємодіють із людьми.
Максимальні збитки компанії-наймачі зазнають із тими співробітниками, які в силу своїх психологічних особливостей мають потребу в соціальному схваленні. Бажання за всяку ціну одержати похвалу змушує співробітників легше робити послуги за рахунок закладу.
Проблема, на думку вчених, полягає в тім, що компаніям дуже складно звільняти "щедрих" працівників. Роботодавці бояться, що разом зі звільненим працівником піде і клієнт, залучений ним. И хоча задоволення клієнтів надаваними послугами росте, збитки від такого співробітника набагато сильніше відбиваються на фінансовому стані фірми.
Учені вважають, що кадрові відділи повинні приділяти більше уваги підбору персоналу і, за можливістю, відразу відсіювати тих, хто схильний у подібній "щедрості".