Чи справді ваш керівник стимулює та підтримує інноваційність, чи навпаки — вбиває її у зародку? Нове дослідження, проведене компанією Development Dimensions International (DDI), свідчить, що менше половини керівників насправді відкриті для нових ідей. При цьому майже в третині компаній хороші ідеї вмирають від надмірної організаційної бюрократії.
Дослідження DDI визначало, наскільки успішно лідери просувають інноваційність у чотирьох ключових сферах (мотивація зацікавлення, піддавання сумніву поточного стану речей, створення свободи та ініціювання дисципліни). Дослідження виявило серйозний розрив (30-35%) між самосприйняттям керівника, та тим, як оцінюють їхню діяльність колеги та підлеглі.
Інакше кажучи, незважаючи на те, що думають про себе самі менеджери, більшість їхніх співробітників не вірять у те, що вони готові до трансформації та сприйняття нових ідей.
"Лідери впевнені у своїх навичках. Але підлеглі відчувають, що насправді вони не готові піддавати сумніву status quo", — пояснює Річ Велінс (Rich Wellins), віце-президент DDI.
Чотири із 10-ти опитаних співробітників компаній (всього в дослідженні взяли участь 500 респондентів) говорять, що у їхньому випадку інноваційність часто виявляється просто красивим словом. На противагу їм три чверті опитаних лідерів стверджують, що інноваційність у їхніх компаніях є або важливим пріоритетом, або навіть імперативом, який не піддається сумніву.
"Така різниця у сприйнятті може виявитися небезпечною, оскільки ставлення компанії до інновацій — це надзвичайно критичний фактор. І якщо підлеглі не помічають намагання компанії працювати з новими ідеями — значить йдеться про серйозні проблеми в організаційній стратегії", — додає Велінс.
На запитання, які дії сприяли б створенню більшої кількості нових ідей, лідери відповідають потребою кращого розуміння їхніми підлеглими тенденцій у бізнесі. Тоді як самі підлеглі переконані, що вони могли б продукувати більше проривних ідей, якби їхні лідери створили більше можливостей для подальшого розвитку таких ідей. Більше того, чимало працівників переконані, що їхні керівники зацікавлені в тому, щоб привласнювати собі авторство, визнання та винагороду за ідеї, створені співробітниками.
У цьому контексті особливо цікавими виглядають результати дослідження, проведеного компанією Nielsen Company у 2010-му році, яке виявило, що відсутність жорсткого контролю за інноваціями з боку менеджменту по-суті призводить до зростання, а не до зменшення кількості інновацій. Так зване "полегшене керівництво" дозволяє компаніям генерувати на 80% більше прибутку від нових продуктів, ніж вдається заробляти тим компаніям, в яких все вирішується "важкою рукою управлінця". Інакше кажучи, керувати новими ідеями потрібно "легко", не втручаючись у процес занадто глибоко і не зловживаючи мікроменеджментом.