У різних країнах світу активно ведуться дискусії щодо того, як створити сприятливе середовище для малого бізнесу, хоча нерідко практичної користі від них не надто багато. Тож виглядає, що американські підприємці вирішили подбати про себе самі. Принаймні про це свідчать результати останнього дослідження Small Business Monitor, яке щопівроку проводить American Express OPEN1.
Так, 70% опитаних підприємців зазначили, що усі закупівлі для потреб свого бізнесу, здійснюють в інших малих фірмах, що знаходяться поблизу. Також майже всі респонденти (96%) підкреслили, що вважають за потрібне надавати підтримку громадам, на території яких провадять діяльність. Це може бути як надання коштів на благочинні справи (70%), так і участь фірми у реалізації некомерційних проектів, які ініціює громада (40%).
Більше того, 83% респондентів сказали про те, що здійснюють купівлі для власних потреб, у невеликих торгівельних підприємствах, що знаходяться у їхній окрузі.
Як вважає Еліс Бредін (Alice Bredin), засновниця Bredin Inc. — фірми, що консультує American Express OPEN із маркетингових питань, — у непростих економічних умовах більшість підприємців відчули, що межа між успіхом та провалом стає все тонкішою. І подеколи буквально кілька додаткових клієнтів можуть допомогти фірмі утриматися на плаву. Тому власники малого бізнесу й підтримують інших підприємців, як можуть. На переконання Бріндл, з покращенням економічної ситуації прагнення надавати допомогу не повинно піти на спад. «Коли бачиш, як руйнується бізнес за бізнесом, це неможливо стерти з пам’яті, — говорить вона. — У свідомості багатьох людей відбулося кардинальне зрушення».
Також, відповідно до висновків дослідження, більшість опитаних вважають економічну непевність головною перешкодою для зростання. Лише половина власників малих підприємств мають намір збільшувати капіталовкладення у справу впродовж наступних шести місяців.
Як зазначає Сюзан Собботт (Susan Sobbott), президент American Express OPEN: «Переважну більшість підприємців важко злякати несприятливими економічними умовами. І хоча їх не абияк турбує, як розвиватимуться події на ринку у найближчому майбутньому, вони фактично зміцнили свої позиції, підготувавши плацдарм для майбутнього. Адже випробовування останніх років багато чому їх навчило».
Утім, напевно, найголовніше, — це те, що попри всі негаразди, підприємці залишаються оптимістами. Так, 92% власників малих фірм вважають своє життя щасливим. При цьому 76% — зазначили, що джерело життєвої задоволеності для них, повністю чи частково, у підприємницькій діяльності. Крім того, у порівнянні з 2009 роком збільшилась кількість тих, хто готовий порекомендувати підприємництво як рід занять членові родини або другові (66% проти 55%).
1 Під час дослідження, що проводилося у лютому-березні 2013 р., було опитано 933 власників та менеджерів фірм з кількістю працівників менше ніж 100 осіб.