Дефіцит кваліфікованих фахівців створює серйозні перешкоди для роботодавців у процесі пошуку та підбору персоналу. Майже дві третини організацій (63%) стурбовані тим, що не зможуть знайти фахівців, які володіють необхідними навичками для роботи на вакантних позиціях, — йдеться в проведеному компанією PwC дослідженні "The talent challenge: Adapting to growth" ("У пошуку талантів: адаптація до зростання") у рамках 17-го глобального опитування CEO.
Результати глобального опитування, проведеного PwC серед більш ніж 1300 керівників у 68-ми країнах світу, показують, що після періоду скорочення штату, що тривав кілька років, половина компаній з числа, що взяли участь в дослідженні, готова відновити наймання нових співробітників.
Організації в країнах Близького Сходу (71%), Південно-Східної Азії (54%) і в Китаї (53%) планують найняти найбільшу кількість співробітників протягом наступних 12-ти місяців. Якщо говорити про галузі, то лідерами за наймом нового персоналу в майбутні 12 місяців стануть компанії, що працюють у сфері комерційних послуг (51%), страхування (49%) і технологій (46%).
За даними дослідження, незважаючи на позитивну динаміку ринку праці, керівники компаній більше, ніж будь-коли, стурбовані тим, чи зможуть вони знайти відповідних фахівців для заповнення відкритих вакансій. На думку 63% керівників (на 5% більше, ніж у 2013-му році), відсутність фахівців з ключовими навичками є основною проблемою, що перешкоджає зростанню їхніх організацій.
Найбільш стурбовані браком кваліфікованих кадрів керівники компаній у країнах Африки (96%), Південно-Східної Азії (90%) і Південно-Африканського регіону (87%). Дефіцит фахівців, які володіють ключовими навичками, найбільш гостро відчувається в компаніях, що працюють в сферах технологій та інжинірингу.
Посилення дефіциту кваліфікованих фахівців і зростання вартості робочої сили на ринках, що розвиваються, змушують організації розширювати сферу пошуку кадрів, включаючи в неї нові ринки.
Багато міжнародних організацій вже активно наймають на роботу випускників і молодих фахівців з Китаю та Індії, при цьому є підстави говорити про те, що фахівці в цих регіонах починають віддавати перевагу місцевим, а не західним роботодавцям. У даний час у пошуках нових перспективних співробітників організації виходять на ринки Індонезії, В'єтнаму і Філіппін.
Половина опитаних керівників планують збільшити штат у найближчі 12 місяців. Це означає загострення конкурентної боротьби за кваліфікованих фахівців у мінливих умовах ринку. Керівники компаній намагаються знайти фахівців, котрі здатні вирішувати набагато більш широке коло завдань, ніж раніше. Канули в минуле часи, коли у людей було одне місце роботи за все їхнє трудове життя. Сьогодні найбільшим попитом користуються співробітники, які, подібно хамелеонам, застосовують наявні у них навички там, де вони потрібні, і тоді, коли на них є попит.
Компаніям необхідно зрозуміти, що отримання нових навичок не означає залучення нових співробітників. Найбільш успішні організації поєднують роботу з найму персоналу з практикою професійного розвитку співробітників із метою підвищення їх готовності до мінливих планів компаній.
Згідно з результатами дослідження керівники компаній покладають надії на уряди країн, очікуючи від них більш активних дій, спрямованих на скорочення дефіциту кваліфікованих фахівців. Двоє з п'яти керівників заявили, що формування кваліфікованих кадрів повинне увійти в число трьох пріоритетних завдань уряду, а більше половини керівників (52%) вважають, що законодавчі обмеження заважають їм залучати найкращих фахівців. Лише один із п'яти керівників уважає, що уряд ефективно вирішує питання підвищення кваліфікації фахівців у регіонах, де вони ведуть діяльність.
При цьому переважна більшість керівників компаній (93%) зазначили, що їм необхідно змінити стратегію залучення й утримання цінних співробітників, проте троє з п'яти керівників ще не вжили будь-яких кроків у цьому напрямку.