Технологічні компанії всіх рангів починають звільняти персонал
Що об'єднує Twitter, Microsoft, Flipagram і Snapchat? Всі ці та інші технологічні компанії починають скорочувати своїх співробітників, повідомляє видання Business Insider.
Причини скорочень в кожному з випадків досить різні, але вони знаменують собою поворотну крапку в низці мільярдних угод із залучення фінансування для стартапів, що відбувалися протягом останнього року. І хоча технологічні компанії продовжують своє зростання, у багатьох із них почалася оптимізація витрат, зокрема й скорочення.
Питання в тому, чи звільнення є здоровою ознакою, що відображає дії бізнесу після стадії швидкого розширення, або ж є першими сигналами раннього попередження мінливого ринку.
«Є загальне відчуття, що фінансувати технологічні компанії стає все складніше на кожній стадії», — говорить Чі-Хуа Чен (Chi-Hua Chien), співзасновник венчурної фірми Goodwater Capital.
Він зазначає, що причини недавніх звільнень у Twitter і Flipagram різні. На його думку, ради директорів скорочують постійні витрати, щоб впоратися з неконтрольованим зростанням своїх організацій. Правильність цих гіпотез стане ясна протягом найближчих кварталів.
Гіганти галузі HP і Microsoft вже провели скорочення тисяч співробітників цього року. Вони відносяться до старої гвардії. У їхньому випадку, це кроки, спрямовані на реструктуризацію багаторічного бізнесу. Є складнощі і у більш молодих компаній — розробників мобільних і соціальних додатків, які вважаються авангардом галузі.
Нагадаємо, що минулого тижня Flipagram звільнив 20% своїх співробітників. Zomato (індійський стартап, що привернув $ 1 млрд.) має намір скоротити 300 співробітників, у тому числі, в США. Snapchat зменшив чисельність одного зі своїх підрозділів. А Twitter заявив про скорочення 8% свого персоналу.
Боротьба Twitter не нова. Але його найбільша проблема — неможливість наростити кількість користувачів. Компанія втрачала гроші роками, і це не дуже турбувало інвесторів раніше. Тому рішення Twitter скоротити чисельність співробітників, замість того, щоб перенаправити зусилля на нові точки зростання, заслуговує уваги. До того ж, Twitter не просто компанія. Це один із флагманських стартапів періоду відновлення після фінансової кризи 2008-го року. Компанія провела в 2013-му IPO, яке ознаменувало період росту інвестицій у технологічні компанії.
Не виключено, що після скорочень у флагманських компаніях ми незабаром побачимо аналогічні дії в компаніях і стартапах, пов'язаних з ресторанним бізнесом, нерухомістю, sharing-economy і всіх взаємопов'язаних областях. Хвиля звільнень співробітників може бути одним із симптомів завершення стадії росту і початком кінця «перегрітого» ринку.
Це повертає нас до Twitter. Один із найбільш суперечливих стартапів — Square — минулого тижня подав заявку на проведення IPO. Компанія з Сан-Франциско, що займається цифровими платежами, ділить з Twitter виконавчого директора — Джека Дорсі (Jack Dorsey). Square втратили сотні мільйонів доларів за минулі три роки. Поки що компанія не в силах змінити цей тренд.
На думку Деніеля Морілла (Danielle Morrill) з компанії Mattermark, Square прагнути вийти на публічний ринок фінансування тому, що не може залучити кошти на тих же умовах у приватних компаній. Це багато в чому нагадує 2000-ті, коли ринок був роздутий все новими запозиченнями і завершився крахом «доткомів». Хоча IPO Square цілком може стати новим блокбастером, яким був Twitter у 2013-му році. Але якщо воно закінчиться провалом, то варто приготуватися до подальших скорочень.