Пошукова система Google стала найбільшою інтернет-компанією
Пошукова система Google вміло скористалася бумом на ринку онлайнової реклами. В останньому кварталі минулого року прибуток компанії виріс у порівнянні з минулим роком у вісім разів, а доходи подвоїлися. Обігнавши по капіталізації eBay, Google став найбільшою інтернет-компанією світу.
Чистий квартальний прибуток Google сягнув $204 млн., або $0,71 на акцію (в IV кварталі 2003 р. — $27 млн., або $0,10 на акцію). Квартальний прибуток, що роком раніше був $512 млн., виріс до $1,03 млрд. Основою росту стало збільшення інтернет-трафіку в різдвяний період.
Одна з головних статей доходу Google — плата рекламодавців за посилання, які розміщуються на пошуковому порталі поруч із результатами пошуку. Зараз, як і рік тому, в загальній сумі доходів Google близько 51% приходиться на пошукову рекламу. Частка закордонних операцій у бізнесі компанії, що складала в 2003 р. 30%, виросла до 35%.
"Нас дуже порадували підсумки кварталу", — заявив генеральний директор Google Ерік Шмідт на зустрічі з інвесторами. Результати викликали ентузіазм і на Уолл-стріт. Акції компанії, які до оголошення результатів у вівторок ввечері коштували $191,9, почали рости, пробивши позначку $200. На ранкових торгах у середу за них вже давали $212,5. Капіталізація Google, що під час первинного розміщення акцій у серпні склала $23,1 млрд., досягла $58 млрд. За цим показником Google обійшла інтернет-аукціон eBay ($51,7 млрд.) і стала найбільшою інтернет-компанією в світі.
Ринкові позиції Google зміцнюються, незважаючи на конкуренцію, що підсилюється, з боку Microsoft і Yahoo. Google демонструє найдинамічніший ріст і найвищу рентабельність серед інтернет-компаній, відзначає Марко Мехені, аналітик з American Technology Research.
Microsoft і Yahoo намагаються потіснити Google на ринку онлайнової реклами, але безуспішно. "Поки що ми не бачимо серйозної конкуренції з боку Microsoft", — стверджує Шмідт.
Значною мірою успіх Google обумовлений розширенням міжнародного бізнесу. "Експансія на закордонні ринки стане одним з наших головних пріоритетів у 2005 р.", — говорить Шмідт і обіцяє, що основою експансії буде ріст власних підрозділів компанії, а не покупки.
На думку керівництва Google, попит на розміщення онлайнової реклами дотепер залишається незадоволеним, тому навіть підвищення цін не призведе до уповільнення росту прибутків пошукових компаній.
В середині лютого минає встановлений угодою про IPO термін обмежень на додаткове розміщення акцій Google. Це означає, що до 128 млн. акцій, які зараз находяться в обороті компанії, може додатися ще 177 млн. Але аналитики очікують, що насправді, масштаб додаткового розміщення буде порівняно невеликим і не призведе до помітного здешевлення акцій.