GMI Poll: дослідження відношення споживачів до торговельних марок
Американська компанія GMI Poll дослідила відношення світових споживачів до торговельних марок. У хіт-параді брендів, що найбільше бойкотують, особливо відзначилися Nike, Coca-Cola та McDonald's.
Результати дослідження компанії GMI Poll ще раз показали неоднорідність поведінки споживачів. В опитуванні брали участь 15 500 чоловік з 17-ти країн світу — Китаю, Данії, Франції, Австралії, Росії, Німеччини, Індії, Польщі, Італії, Великобританії, Канади, Малайзії, Іспанії, США, Нідерландів, Японії, Мексики.
Опитування, що складалося із двох частин, покликано було з'ясувати, чи бойкотують споживачі товари відомих брендів, і, у випадку позитивної відповіді, визначити які саме.
Абсолютними лідерами з бойкотування стали китайці — 57% опитаних. У списку бойкотованих брендів опинилась безліч товарів місцевого виробництва, а також марка Sony. Німеччина стала лідером з бойкоту власних національних компаній. У чорний список потрапили Adidas, Opel і Mercedes. У цілому, близько 36% споживачів по усьому світу, в основному чоловіки, заявляють про своє неприйняття деяких брендів. Особливо "нелюбі" споживачам такі бренди, як Nike, Coca-Cola, McDonald's і Nestle.
Дослідження показало, що в більшості країн основним критерієм для оцінки бренду споживачем вважається екологічна політика компаній — три чверті японців та 60% респондентів з Німеччини і Данії вважають боротьбу із забрудненням навколишнього середовища найважливішим завданням світових виробників. У США так думає всього 42% учасників дослідження, але для 47% опитаних американців найважливішим критерієм стало проведення компанією благодійних програм і меценатство. Використання дитячої праці також є одним із критеріїв, здатним підмочити репутацію компанії. Так думають близько 60% французів, а для американців, австралійців і росіян це питання не настільки значуще.
В опитуванні брало участь близько 1000 чоловік у кожній країні, що досить багато.
Але дослідження ґрунтується насамперед на даних, отриманих у результаті інтернет-опитування. Тому в країнах, де проникнення інтернету в маси не дуже велике, можна говорити лише про думку освічених і заможних городян.
До того ж думка споживачів про марку може й не робити прямого впливу на її популярність. Незважаючи на те, що 21% французів і 36% італійців заявляють про неприйняття торговельних марок Nike і Nestle відповідно, продажі товарів компаній у цих країнах не знижуються. Як вважає директор GMI France Мішель Пелегран, необхідно врахувати, що відповіді респондентів не завжди відбивають їхню реальну манеру поведінки, як це відбувається, зокрема, з відповідями французів.
За підсумками дослідження можна сказати, що споживачі все більше і більше відчувають свою соціальну та екологічну відповідальність — 18% респондентів заявили, що не будуть купувати товари з країн, що не приєдналися до Киотської угоди, спрямованої на боротьбу із глобальним потеплінням на планеті.