За останні 2 роки роздрібні мережі в Україні зросли на 40% (за обсягами продаж). Крім цього, на наш ринок виходять зарубіжні компанії. Наприклад, російська мережа салонів мобільного зв'язку «Евросеть» відкрила більше 120 магазинів, а мережа Germanos планує збільшити кількість магазинів з 44 до 250. Як за такого активного розвитку ці компанії справляються з навчанням і розвитком великої кількості нових співробітників? Щоб отримати відповідь, спеціалісти консалтингової компанії ADDWIZE провели огляд навчання персоналу у роздрібних мережах.
У дослідженні взяло участь 56 компаній. На основі відповідей 30 крупних роздрібних мереж було зроблено наступні висновки: всі компанії проводять навчання персоналу, 90% з них роблять це власними силами, 70% організацій залучають провайдерів тренінгових послуг і лише 7% використовують виключно послуги тренінгових компаній. Що стосується тренінгових програм, найбільшим попитом користується навчання співробітників навичкам продаж та роботи з клієнтами (93%). Також популярним є розвиток управлінських знань і навичок у керівників (63%).
Навчанням персоналу у роздрібних мережах у більшості випадків займається корпоративний тренер (67%), часто до процесу навчання залучаються профільні спеціалісти та керівники підрозділів (63%).
Було виявлено наступні побажання респондентів до провайдерів тренінгових послуг: 70% компаній бажають, щоб тренінгові компанії розробляли та впроваджували нові ефективні інструменти для закріплення й застосування співробітниками отриманих знань; 57% — пропонують краще адаптувати програми під специфіку бізнесу, а 30% хотіли б бачити у пропозиціях провайдерів комплексні програми, що дозволяють досягти системних результатів.