BusinessWeek: рейтинг 25-ти кращих програм Executive MBA
Журнал BusinessWeek опублікував черговий рейтинг 25-ти кращих у світі програм Executive MBA, що видання традиційно становить раз у два роки. Top-25 цього разу базувався на опитуванні більш ніж 3400 випускників, що навчалися по 64-х різних програмах ЕМВА, а також на думці керівників трохи меншого числа програм — 61. Для того, щоб краще простежити, як мінялися подання слухачів топових програм у різні роки, BusinessWeek приводить їхні відповіді на ключові питання не тільки в 2005-му, але й в 2001-му та 2003-му роках.
Лідирують у цьому рейтингу програми американських бізнес-шкіл Kellogg, Wharton і Chicago. Як і очікувалося, Kellogg School of Management, що зайняла перше місце, значно випередила суперників практично в усіх напрямках, розглянутим у дослідженні. Єдине виключення — кількість годин поза аудиторією, присвячених заняттям. Більше того, за чотирирічний період школа поліпшила свої показники по більшості критеріїв — 9 з 11. Найістотніше досягнення — ріст кількості слухачів, які відгукуються про школу як "чуйно реагуючою" на запити матеріально-побутового характеру. Судячи зі всього, в Kellogg прийнято так: коли студенти говорять "стрибай", керівники програми лише запитують "як високо?".
У числі факторів оцінки були такі:
відсоток випускників, які вважають, що їхній досвід навчання на ЕМВА перевищив очікування (в Kellogg — 2001: 88%, 2003: 76,2%, 2005: 89,1%, 2005 середній результат: 67,8%)
відсоток випускників, які вірять, що програма була дуже важливою для їхнього кар'єрного росту (2001: 78%, 2003: 84,3%, 2005: 87%, 2005 середній результат: 77,9%)
відсоток студентів, які високо оцінюють здатність своїх наставників опиратися на знання та досвід учнів (2001: 83%, 2003: 74,7%, 2005: 84,8%, 2005 середній результат: 77,9%)
відсоток студентів, що оцінюють якість викладання як відмінну (2001: 93,4%, 2003: 85,5%, 2005: 95,6%, 2005 середній результат 63,9%)
відсоток випускників, які вважають навчальний матеріал корисним для своєї роботи (2001: 75,8%, 2003: 75,9%, 2005: 78,3%, 2005 середній результат: 64,7%)
відсоток випускників, що заявили, що їм часто допомагали знайти нові підходи до рішення проблем (2001: 76.1%, 2003: 75.9%, 2005: 73.3%, 2005 середній результат: 56%)
відсоток студентів, які сказали, що загальний рівень їхніх слухачів, разом з якими вони проходили навчання, значно підвищив цінність процесу навчання (2001: 83,3%, 2003: 77,4%, 2005: 84,1%, 2005 середній результат: 72,9%)
відсоток студентів, які вважають, що школа "чуйно реагує" на всі їхні запити, що стосуються матеріально-побутового забезпечення (2001: немає, 2003: немає, 2005: 97,7%, 2005 середній результат: 77,9%)
відсоток випускників, що заявили про хорошу організацію програми (2001: 90,2%, 2003: 92,9%, 2005: 91,3%, 2005 середній результат: 71,6%)
відсоток студентів, що не мали доступу до служб по працевлаштуванню, якщо вони цього потребували (2001: 72,5%, 2003: 75,6%, 2005: 53,8%, 2005 середній результат: 79,5%)
середня кількість годин у тиждень поза аудиторією, витрачених на заняття (2001: немає, 2003: 56,3, 2005: 55,3, 2005 середній результат: 54,7)
Бізнес-школа номер 2 — Wharton, як з'ясувалося, за чотири минулі роки також поліпшила свої показники по багатьом позиціям, за винятком останнього пункту: кількість часу на заняття поза аудиторією тут зменшилося майже на три години в порівнянні з 2003-м роком.
University of Chicago — Graduate School of Business, що зайняла третє місце, особливих успіхів домоглася в таких питаннях, як якість викладання й загальний рівень слухачів, але за деякими критеріями школа показала результати нижче середнього, у тому числі — по тому, як слухачі оцінюють вплив програми на свій кар'єрний ріст. Невипадково вона поступилася цього року Wharton.
Крім рейтингу Top-25, BusinessWeek представив ще ряд регіональних рейтингів, а також рейтинг неамериканських ЕМВА програм.