Global Marketing Report: Топ-100 витрат на маркетинг
Топ-100 маркетологів зуміли витратити 98,27 млрд. на медіа у 2005-му році, що склало чверть загального маркетингового "пирога". Такі дані двадцятого щорічного всесвітнього маркетингового звіту.
Перше місце у списку знову зайняла корпорація Procter & Gamble Co., яка витратила на маркетингову діяльність $8,19 млрд., що майже вдвічі більше, ніж сума, витрачена другим номером у списку — компанією Unilever ($4,27 млрд.). Третє місце посіла General Motors Corp., витративши на маркетинг $4,17 млрд.
Компанія, яка хоче потрапити до списку компаній, які здійснили найбільші витрати на маркетингову діяльність, повинна здійснювати витрати на рекламу не менш, як на трьох континентах, а загальна сума, не повинна бути нижчою, ніж $274,1 млн. — саме така сума витрат була зафіксована в останнього учасника рейтингу Топ-100 — Joh. A. Benckiser (Coty).
Витрати на маркетинг компанії P&G, порівняно із 17,6% у 2004-му році, збільшилися на 2,6%. Вочевидь, вони репрезентують реакцію маркетингового відділу на приєднання корпорації Gillette.
Загальна картина компаній, які потрапили до рейтингу, показує, що $47,46 млрд. всього бюджету (48,2%) було витрачено у США Європа залучила $30,17 млрд., що складає 30,7% від загального. Що ж до Азії (на чолі з Китаєм, в якому витрати на маркетинг зростають щорічно на 39%), то сюди потрапило $15,57 млрд., або 15,8% загального бюджету.
Щодо сфер діяльності компаній, то лише витрати на охорону здоров'я показали відчутне зростання. Так вони перевершили позначку в $19,49 млрд., що на 7,8% вище, ніж у попередньому році. Витрати на маркетинг у найбільшій категорії — автомобілебудування — зросли тільки на 2,3%, досягнувши позначки $22,76 млрд. У свою чергу, розваги та медіа залучили $11,03 млрд., що на 1,1% більше, ніж у попередньому році, а харчова промисловість показала 1,5-відсоткове зростання, витративши на маркетингові потреби $8,13 млрд.