Для жителя Північної Америки потреба подолати кілька сотень чи навіть тисяч кілометрів з професійних причин є абсолютно звичним явищем. У той же час населення Європи є набагато менш мобільним. Не дивно, що така інерційність європейців шкодить конкурентоспроможності компаній. Такі дані нового дослідження, проведеного компанією PricewaterhouseCoopers LLP.
Підвищення мобільності професійних співробітників було визначено ключовим завданням для перетворення Європи на найбільш динамічний та конкурентоспроможний ринок у світі до 2010-го року. Проте, на сьогодні, за винятком Скандинавських країн, Ірландії та Великобританії, мобільність професіоналів залишається на "дуже низькому рівні".
У 2006-му році лише третина з 445-ти опитаних роботодавців, які працюють у 14-ти країнах, отримували запити на посади топ-менеджменту з інших країн Європейського Союзу. А кількість таких запитів склала лише 5% від загального числа.
Звіт "Важливість Управління Мобільністю 2006" (Managing Mobility Matters 2006) наводить кілька факторів, які мають негативний вплив на потік робочої сили в Європі. Одним із найважливіших факторів є мовний бар'єр. Додатковими причинами залишаються: різниця податкової системи та системи охорони здоров'я, відсутність загального для ЄС робочого законодавства та фрагментарна оцінка професійних кваліфікацій працівника у різних країнах. Звіт також наголошує на особистих причинах, які можуть бути демотивуючим фактором: відсутність спеціальної політики працевлаштування сім'ї співробітника на новому місці, проблеми із житлом та навчанням для дітей, необхідність покидати старих друзів та близьких людей. Всі ці чинники роблять пошук роботи в інших країнах надзвичайно складним для кандидатів.
Кевін Делані (Kevin Delany), співробітник компанії PWC, стверджує, що порівняно із 2001-им роком, коли 21% компаній Європейського Союзу займалися пошуком іноземних співробітників, сьогодні таким пошуком займається лише 13% компаній. При цьому, компанії із іноземними співробітниками зазвичай задоволені їхньою ефективністю, наголошуючи на тому, що іноземці є набагато більш активними та з більшим задоволенням викладаються на роботі, ніж місцеві працівники.
"Загальне підвищення мобільності персоналу може стати потужним двигуном зростання конкурентоспроможності для європейських компаній. Тому дане дослідження має на меті показати як компаніям, так і співробітникам ті бар'єри, з якими вони можуть зіткнутися, а також способи вирішення цих проблем, — пояснює Делані. — Компанії, які прагнуть залучати професіоналів, повинні надавати підтримку іноземним співробітникам, допомагати їм звикнути до податкової та робочої систем, забезпечувати працівника житлом та займатися пошуком відповідної школи для його дітей. Тобто робити все можливе, щоб працівник почував себе в іншій країні так, як вдома".