Нещодавно британське дослідницьке агентство GfK NOP опублікувало доповідь про ефективність так званих етичних брендів. Сьогодні корпорації активно розробляють стратегії, які націлені на залучення клієнтів через експлуатацію морально-духовних складових, чим помітно полегшують сприйняття своєї діяльності. GfK NOP з'ясувало, що тактика з натиском на етику приводить до позитивного результату в 31% випадків — саме стільки покупців віддають перевагу товарам, покупка яких приносить позитивні відчуття. Дивно, але добродійність виявилася останнім фактором, на який звертає увагу споживач.
GfK NOP провела опитування 5 тис. споживачів у Великобританії, Німеччині, Франції, Іспанії та США.
Етичність того або іншого бренду в більшості випадків залежить від ступеня турботи компанії про екологію, від поводження зі співробітниками не тільки за кордоном, але й вдома, від взаємин з постачальниками і «чесності» цінової політики. Експерти GfK NOP з'ясували, що багато респондентів (43%) упевнені: етика марки впливає на їхній вибір і допомагає діяти розсудливо. При цьому 18% опитаних заявили про етику компаній як про якусь примху вибагливих покупців, а 24% взагалі вважають етичність продуктів чимось на зразок шахрайства.
Половина всіх респондентів вважають, що рівень корпоративної бізнес-поведінки знижується — компанії сьогодні піклуються винятково про себе. Найчастіше так думають у Німеччині — за цю точку зору висловилися 63% опитаних німців. «Люди стають більш чутливими до поведінки компанії, і це добре видно у Великобританії й деяких інших країнах. Ті фірми, які сьогодні сприймаються як не зовсім етичні, однаково незабаром спробують справити враження на споживача», — сказав глава центру вдосконалювання брендової стратегії GfK NOP Кріс Девіс. Відзначається, що третина опитаних готова приплачувати 5-10% зверху за етичний товар.
Експертів украй здивувало, що добродійність є останнім чинником, на який звертають увагу покупці. «Люди часто сприймають акти добродійності як щось приватне, особисте, і зовсім необов'язково, що вони підтримають той чи інший вид безплатної допомоги, — заявив пан Девіс. — Вони вірять, що заняття добродійністю не є центральною частиною бізнесу. Ми з'ясували, що основні елементи етичного бренду — це дії, які ближче до такого центру».