Інтеграція щойно поглинутої компанії у ваш бізнес може виявитися найбільшим викликом всієї вашої професійної діяльності. Проте, провести злиття правильно — не так складно. Потрібно просто навчатися із власних помилок.
Відповідно до результатів дослідження, проведеного Conference Board, далеко не кожна команда менеджерів приділяє достатньо часу та уваги для вивчення дієвих інструментів інтеграції бізнесу. Як наслідок — злиття не досягає поставленої цілі і закінчується відвертим провалом.
Американське дослідження по суті віддзеркалює результати європейського опитування, проведеного у березні консалтинговою компанією Hay Group. Із нього стає очевидним, що більш ніж дев'ять із 10-ти угод злиттів та поглинань не досягають мети, через зацикленість бізнес-лідерів на фінансових та технологічних аспектах договорів, та ігнорування ними проблем інтеграції корпоративних культур та стилів управління.
На противагу їм, команди управлінців, які приділяють достатню кількість уваги та часу створенню формальних процесів інтеграції, набагато частіше досягають поставленої перед злиттям чи поглинанням цілі.
Опитування 86-ти керівників злиттів та поглинань виявило, що обмін документацією та досвідом зі вже проведених раніше процесів об'єднання дає змогу більш успішно проводити наступні злиття та поглинання, а також допомагає розібратися, що в цій галузі працює, а що — ні.
Такий простий підхід є особливо вигідним для "серійних поглиначів" — компаній, які планують тривале зростання завдяки серії злиттів та поглинань. Такі компанії займаються розробкою спеціальних інструментів, які можуть полегшити інтеграційний процес.
Формалізація інтеграційної практики злиттів та поглинань має для компаній і інші переваги. Насамперед, наявність чітких цілей та процесів для злиттів та поглинань може допомогти компанії ефективно відкомунікувати свою місію, а також скоротити кількість ймовірних політичних перешкод. По суті, наявність "змащеного інтеграційного двигуна" робить сам процес більш динамічним, сприяє обізнаності та рухові компаній до конкретних завдань та цілей.
Тим не менше, саме відсоток схожості між "поглиначем" та цільовою компанією, залишається основною умовою будь-якого успішного злиття та поглинання. Більше, ніж дев'ять із 10-ти респондентів наголошують, що мали справу виключно із компаніями, які "повністю" або "дуже" схожі на компанію-поглинача.
"Що більше ви віддаляєтеся від свого власного бізнесу — то з більшою кількістю проблем ризикуєте стикнутися", — читаємо у звіті дослідження.