Успішність злиттів та поглинань залежить від талантів
Більшість компаній звикли вважати, що успішність злиттів та поглинань насамперед залежить від раціонального використання коштів. Насправді це зовсім не так. Найважливішим аспектом успішної угоди є переконання, що талановиті люди не покинуть компанію і не підуть до конкурентів.
Менеджери, які стоять за успішними злиттями та поглинаннями, витрачають на "роботу з людьми", інтеграцію культур, управління талантами, обмін знаннями та утримання ключових співробітників анітрохи не менше часу, ніж на заощадження коштів, об'єднання процесів технологій та відділів.
Тим не менше, дослідження понад 300 керівників із Північної Америки, Європи та Азії, проведене консалтинговою компанією The Forum Corporation виявило, що дві третини респондентів відчувають свою неготовність ефективно управляти змінами.
Дослідження відображає результати попереднього опитування, проведеного Conference Board, яке виявило, що команди управлінців часто упускають з поля зору ті фактори, які працюють і які не працюють при інтеграції бізнесів. Як наслідок, великий відсоток злиттів та поглинань закінчується провалом, так і не досягнувши своєї основної цілі.
Топ-менеджмент компаній, які беруть участь у процесах злиттів та поглинань, називає утримання талантів найбільшим викликом, який постає перед їхніми організаціями. На другому місці перебуває потреба забезпечити довгостроковий результат та успішність новоствореної структури, стверджує The Forum Corporation. Третім викликом, який постає перед керівниками компаній, є потреба демонстрації інвесторам цінності нової організації.
Найбільш успішним компаніям вдається на 54% частіше встановити клімат, у якому співробітники почуваються "наче власники" та вдвічі частіше готові брати на себе відповідальність і покладатися на "залучення персоналу, а не на ієрархічну піраміду влади". Вони також більше переймаються наставництвом кадрів та зменшенням різниці між цінностями та культурою співробітниками двох організацій.
Ендрю Шапіро (Andrew Shapiro), керівний консультант у європейському відділенні The Forum Corporation, переконаний: "Разючою відмінністю менш успішних компаній є їхня нездатність створювати культуру та відчуття єдності між працівниками щойно злитих організацій".
Менш досвідчені у питаннях злиттів та поглинань компанії також фокусуються на управлінні талантами, проте їм складніше створювати комфортний клімат, який сприяє підвищенню відповідальності серед співробітників та забезпечує ефективність їхньої діяльності. На "управління конфліктами" вони витрачають втричі більше часу, ніж на розвиток новоствореного бізнесу.
У дослідженні наголошується на важливості індивідуальної участі голів відділів (бізнес-одиниць) у впровадженні та розвитку проектів злиття та поглинання та стратегічних альянсів. Три чверті опитаних топ-менеджерів назвали роль керівників відділів як "надзвичайно важливу" для успішного проекту.
"Абсолютно очевидно, що компаніям не варто спочивати на лаврах колишніх досягнень. Минулі успіхи не здатні забезпечити майбутнього зростання. Це здатен зробити лише персонал компанії. Лідери ж радше потребують не повної автономії, а підтримки та допомоги на шляху до розвитку. При цьому управління та розвиток талановитого персоналу був і залишається основним інструментом збереження конкурентної переваги", — говорить Шапіро.