Життя та смерть Пітера Друкера
Автор: Ірина Саврук, SCG
11 листопада, не доживши 8 днів до свого 96-річчя, помер "батько менеджменту" Пітер Друкер...
Його часто називали "найвпливовішим гуру бізнесу в світі", його підходи трансформували корпоративний менеджмент у другій половині ХХ століття, його робота вплинула на мислення багатьох людей, серед яких Уінстон Черчілль, Білл Гейтс, Джек Уелч та топ-менеджери японських корпорацій.
Свою першу книгу "Кінець ери економістів" (The End of Economic Man) Друкер опублікував у 1939-му році. Він написав ще 38 книжок, 15 з яких присвячені менеджменту. Його книжки продаються багатомільйонним тиражем та перекладені на 30 мов. Він також написав тисячі статей, включаючи щомісячну колонку в "The Wall Street Journal" з 1975-го по 1995-й роки.
Його остання книга "Управління в суспільстві майбутнього" (Managing in the Next Society) була опублікована восени 2002-го року. Серед робіт, що справили найбільший вплив, можна виділити "Концепція корпорації" (The Concept of the Corporation) (1946), "Практика менеджменту" (The Practice of Management) (1954) та "Ефективний керівник" (The Effective Executive) (1964), які стали підручниками у найкращих бізнес-школах світу.
У "Практиці менеджменту" Друкер поставив три, тепер уже класичних, запитання — Яким бізнесом ми займаємось? Хто є нашим клієнтом? У чому полягає цінність для клієнта?
У "Концепції корпорації", яку Друкер написав після вивчення роботи General Motors, він створив основу власної методики аналізу управління в компанії. У цьому плідному дослідженні представлена концепція децентралізації як принцип діяльності організації, на противагу поширеній у бізнесі практиці командування та контролю. Ця книга навіть піддавалась цькуванню — Друкеру казали, що менеджера, в якого знайдуть примірник його книги буде негайно звільнено. Незважаючи на це, ідеї, що лягли в основу цієї книги, сприяли зародженню менеджменту та, з часом, сфери консалтингу.
Друкер віддано захищав необхідність бізнесу бути прибутковим, але розглядав працівників компанії як цінний ресурс, а не як статтю витрат. Він постійно звертав увагу на вплив людського фактору на управлінські рішення, при чому, під людським фактором він мав на увазі не тільки топ-менеджерів, хоча вони не могли не помітити, як ці спостереження допомогли йому передбачити багато основних тенденцій у бізнесі та політиці.
Друкер вивчав ідею корпорації як суспільної організації. Він створив такі терміни як "інтелектуальний працівник" (knowledge worker) та "управління за цілями" (management by objectives). В основі цієї філософії лежить віра в те, що висококваліфіковані робітники є найціннішим ресурсом організації, і задача менеджерів полягає в тому, щоб підготувати таких людей та дати їм певну свободу дій.
Друкер вивчав менеджмент, фактично, він його винайшов та навчив нас його використовувати на користь суспільства. Він залишив світ збагаченим своїми знаннями, якими він із задоволенням ділився.
Дякуємо Вам, Пітере Друкер...
Найвідоміші вислови Пітера Друкера
Управляти змінами не можна. Але їх можна випереджати.
* * *
Для того, щоб мати майбутнє, необхідно бути готовим зробити щось нове.
* * *
Бізнес неможливо визначити з точки зору прибутку. Мета бізнесу — створення споживача.
* * *
У джерел кожного успішного підприємства стоїть один раз прийняте сміливе рішення.
* * *
Для розширення горизонтів, випробування усталених переконань, а також для того, щоб повністю відмовитись від чогось, краще зіткнутись із розмаїттям та викликом.
* * *
Менеджери роблять речі правильно, а лідери роблять правильні речі.
|