Три ознаки того, що ви стали дизраптором у своїй галузі
Як стійкі, далекоглядні організації використовують технології та стратегічний аналіз для подолання викликів і досягнення довгострокового успіху? Про це пише Хізер Вайлд Рензе (Heather Wilde Renze), досвідчена підприємиця, спікерка та авторка.
Бізнес-світ любить дизрапторів (або «підривників»). Ті, хто змінює статус-кво і пропонує по-справжньому вартісні інновації — від Ford до Netflix — часто потрапляють у підручники з історії, слугуючи прикладом для інших підприємців-початківців.
Звичайно, хоча кожен хотів би «підірвати» свою галузь, справжній підрив не завжди легко здійснити. На щастя, стійкі, далекоглядні організації з меншою ймовірністю будуть підірвані технологічними та іншими змінами.
Однак справжній підрив відбувається тоді, коли ваш бізнес змінює встановлені правила або норми галузі, роблячи речі по-іншому таким чином, щоб підвищити операційну ефективність або створити більшу цінність для ваших клієнтів. І досить часто існують промовисті ознаки того, що ваші зусилля виявилися успішними.
1. Ринок реагує на ваш спосіб ведення бізнесу
Те, як ваш цільовий ринок реагує на ваші підривні зусилля, є одним із перших (і найбільш очевидних) індикаторів того, чи справді ви підриваєте свою нішу. Коли ви створюєте реальну цінність для своєї цільової авдиторії, вона відреагує на це, зробивши ваш бренд пріоритетним.
Наприклад, як зазначає USA Today в аналізі виробника фотоніки та спектроскопії tec5USA, зосередженість компанії на розробці індивідуальних рішень на основі потреб окремих клієнтів відіграла вирішальну роль у її зусиллях розширити свої послуги контрактного виробництва в нових секторах.
Спираючись на свій попередній досвід у галузі фотоніки та юстирування оптики, компанія змогла вийти за межі своєї ніші, розширивши свої виробничі можливості до медичних приладів, таких як лабораторні аналізатори та обладнання для фармацевтичного виробництва. Такі зусилля були успішними завдяки потребі ринку в зниженні накладних витрат і збільшенні прибутку під час нестабільної економічної ситуації, що призвело до значного зростання компанії.
Інший приклад: успіх революційних процесів виробництва автомобілів компанії Ford призвів до того, що у 1920-х роках більше половини зареєстрованих у світі автомобілів були марки Ford. Надайте те, чого хоче ваша ніша, і поведінка користувачів (зокрема, їхні витратні звички) пристосується до ваших підривних зусиль.
2. Інші намагаються копіювати ваші підривні зусилля
Одним із найочевидніших показників того, що ви успішно підриваєте свою галузь, є те, що інші компанії намагаються імітувати те, що ви робите. Після того, як Netflix домінував в галузі потокового відео протягом багатьох років після того, як представив свій потоковий сервіс у 2007 році, зараз здається, що майже кожен розважальний бренд має свій власний потоковий сервіс; за оцінками, тільки в США доступно 2 286 таких сервісів.
Вам не обов’язково впроваджувати абсолютно нову бізнес-модель, щоб почати бачити спроби копіювання з боку ваших конкурентів. Будь-які бізнес-практики, які ви впроваджуєте і які допомагають вам працювати ефективніше або краще задовольняти потреби вашої цільової авдиторії, швидше за все, будуть перейняті іншими.
Хоча таке наслідування, безумовно, лестить, воно також є показником того, що вам потрібно залишатися пильними та гнучкими в цьому новому ландшафті. Успішні дизраптори, які стають занадто самовдоволеними, зрештою, ризикують самі бути підірваними.
3. Ваш бізнес успішно масштабується
Підриви в індустрії не завжди такі ж драматичні, як ті, що потрапляють в підручники з історії. Але коли ви робите речі не так, як прийнято, може бути корисно поглянути на контекст здатності вашого бізнесу до масштабування.
Іншими словами, ваші підривні зусилля повинні дозволити вашій компанії розширити свою діяльність у спосіб, який допоможе вам залишатися прибутковими і продовжувати надавати цінність вашим клієнтам.
Успішні підривні бізнеси з більшою ймовірністю залучають та утримують найкращі таланти, які роблять свій внесок у культуру інновацій і постійного вдосконалення, котру вам потрібно розвивати. Вони також налаштовують свої системи та процеси таким чином, щоб експансія відбувалася в контрольований спосіб, що допомагає їм підтримувати ефективність.
Ці підприємства зростають такими темпами і в такий спосіб, що дозволяє їм забезпечувати однаковий рівень якості для своїх клієнтів, навіть коли масштаби їхньої діяльності зростають. Хоча деякі виклики неминучі при зростанні, справжній підрив галузі означає, що ви продовжуватимете досягати успіху в міру того, як розширюватимете свою діяльність.
Добийтеся успіху, ставши дизраптором
Підрив не завжди має бути безпосередньо спрямований на клієнта, щоб мати значущий вплив на ринок (хоча це часто трапляється). Навіть коли ви переробляєте свої внутрішні процеси, успішні підривні зусилля можуть мати значний вплив на вашу здатність надавати клієнтам справжню цінність. Якщо ви прагнете постійно впроваджувати інновації та вдосконалюватися, ви обов’язково побачите ознаки успіху ваших зусиль.
За матеріалами Inc.
Ілюстрація: metronomics.com
|