ІНСАЙТИ | Навички 14 жовтня 2022 р.

Адаптивність: як пристосовуватись до змін

Здатність до адаптації не є вродженою, а скоріше набутою інтелектуальною звичкою. Спроможність швидко засвоювати нові навички і моделі поведінки у відповідь на мінливі обставини є критично важливим компонентом цього типу лідерської компетентності, що вимагає як емоційного, так і соціального інтелекту, — вважає Набіль Буассаба (Nabil Bouassaba), засновник і CEO компанії Ai 4 EI.

Чому ж адаптивність так важлива? Здатність реагувати на мінливі тренди у змінах, інноваціях, дестабілізації та рухах у промисловості, серед іншого, є важливою мікронавичкою адаптивності.

Адаптивність: як пристосовуватись до змін

Наприклад, незважаючи на те, що зараз багато уваги приділяється впливу штучного інтелекту на автоматизацію, його використання вже вийшло за межі виробничого бізнесу. Як наслідок, ті, хто працює, мають розвиватися разом із цим винаходом, а також із тими, що з’являться після нього.

Але технологічні зрушення — це лише частина картини. Коли бізнес-модель компанії перестає бути успішною, а доходи падають, саме співробітники та лідери, які здатні адаптуватися, скорочуючи витрати, мислячи по-іншому, і, найголовніше, дивлячись у майбутнє і бачачи шлях вперед, — є тими, хто поведуть компанію у ці важкі часи і забезпечать її успіх. З іншого боку, працівники та керівники, які претендують на певний стандарт ведення бізнесу, якоюсь мірою у кінцевому підсумку несуть відповідальність і за занепад компанії.

Станьте більш адаптивними

На етапах змін необхідно переглянути наші методи мислення і відмовитися від думки, що «ми завжди так чинили». Приймати зміни та розглядати їх як можливість зростати, вчитися та вдосконалюватися є здоровою реакцією на той факт, що вони можуть бути страшними і пригнічуючими. Крім того, це може сприяти розвитку творчого потенціалу. Це також вимагає сприйнятливості до точок зору та ідей інших людей.

Неможливо досягти прогресу, не беручи на себе певний ризик, хоча сама концепція ризику може змусити деяких людей відчувати себе настільки некомфортно, що вони захочуть втекти від нього якнайдалі. Гнучкі лідери під час зустрічей із командою висвітлюють потенційні ризики і закладають основу для підтримки. Завдяки такому способу мислення ці лідери здатні зберігати відкритість і сприяти створенню атмосфери чесності на робочому місці. Це спонукає інших робити те ж саме, створюючи навколо себе більш відкриту атмосферу і, сподіваюся, відключаючи закрите мислення, яке може поставити під загрозу весь процес трансформації.

Прийміть гнучкий спосіб мислення

Поділ сценаріїв змін на менші групи є потужною стратегією для кращого вивчення ситуації та розуміння поєднання різноманітних аспектів, які її створили. Ось кілька ідей, які допоможуть підійти до змін із відкритим розумом і думати про них як про можливість поліпшити систему і відносини:

  • По-перше, чітко уявіть собі, які зміни мають відбутися. І пам’ятайте, що різні люди можуть мати різні погляди на цю ситуацію.

  • По-друге, відкладіть на деякий час свої розбіжності в сторону і активно слухайте інших із метою прийти до усвідомлення того, що, ймовірно, існує великий потенціал для інновацій, якщо ви зможете це зробити.

  • По-третє, для того, аби знайти можливі шляхи вирішення проблеми, пов’язаної зі змінами, запропонуйте всім учасникам взяти участь у мозковому штурмі, записати всі їхні ідеї, а потім скласти список наявних можливостей.

Аналітичне мислення схоже на те, коли ви залишаєте комп’ютер увімкненим і всі ваші програми продовжують працювати протягом декількох днів без перезавантаження або вимкнення пристрою. Врешті-решт він почне діяти ривками і працювати повільніше, і в цей момент вам доведеться або вимкнути його, або перезавантажити. Те ж саме відбувається і з нашим мозком; наші тіла були створені для того, щоб реагувати на короткі напади стресу; однак, коли стрес триває протягом тривалого періоду часу і стресова реакція запускається повторно і регулярно — як це може статися при стресовій роботі або відносинах — ситуація перетворюється на хронічний стрес, і ми ризикуємо зазнати емоційного вигоряння. Вигорання є типовим результатом, коли ми залучаємо мозок до безперервних і жорстких процесів.

Ви маєте дати собі дозвіл зробити крок назад від жорстких процесів і строго аналітичного мислення. Ви також повинні зробити крок назад від стресових ситуацій і дати своєму розуму дозвіл повернутися до свого центру, розслабити мозок і налаштуватися на своє тіло. Для цього можна використовувати усвідомленість, роботу з диханням, техніку сканування тіла, фізичні вправи або будь-яку іншу техніку, яка добре працює для вас.

Ілюстрація: Getty Images



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Дай жару. 10 кроків до креативної майстерностіДай жару. 10 кроків до креативної майстерності
Можливо все!Можливо все!
Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємоРозмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)