«Що?» + «Як?»: формула оцінювання CEO
«Що?» + «Як?», — такою є формула оцінювання будь-якого керівника. Ось як розкриває її зміст Рік Міллер (Rick Miller), спікер та консультант, раніше топ-менеджер дуже різних організацій (від корпорацій із переліку Fortune 10 до стартапів та неприбуткових структур).
Напевно, кожний, хто опинявся в директорському кабінеті, дуже добре знає, що всі навколо мають власну думку на рахунок того, що та як йому потрібно робити. При цьому хоча діапазон відповідей на «що?» може дуже сильно варіюватися, то відповідь на «як?», навпаки, є напрочуд послідовною незалежно від частини світу, галузі та типу організації. Віра у здатність людей досягати амбітних цілей, ясність намірів, лаконічність і змістовність висловлювань, щирість, послідовне втілення організаційних цінностей у своїх діях, — такими є основні характеристики, які всі стейкхолдери хочуть бачити в керівниках.
1. Віра в команду
Із часом, в міру того як змінюватимуться продукти у відповідь на ринкові зсуви, саме співробітники компанії скеровуватимуть ваш «корабель» у потрібному напрямі. Джим Коллінз (Jim Collins) був абсолютно правий, коли, визначаючи базову засаду успіху у своїй книзі «Good to Great» («Від хорошого до величного»), нагадав нам: «Спочатку хто, а потім що». Отже, найважливіше — це правильно підібрати людей. А показавши, що вірите в команду, ви «запалите» працівників, відкриєте резерви їхньої внутрішньої мотивації та піднімете продуктивність на рівень, який перевищить ваші очікування. Найкращі керівники дуже добре знають: збільшення віддачі від людського капіталу є не менш важливим, ніж фокусування на капіталі фінансовому.
2. Ясність намірів
Ясність висловлення намірів — дуже сильно недооцінена якість. Зрозуміло пояснюючи мотиви та логіку управлінських рішень, керівники зміцнюють свій авторитет. Коли Сатья Наделла (Satya Nadella) очолив Microsoft, одним із його пріоритетів було: доступно донести до стейхолдерів — який зміст компанія вкладає в поняття «лідерство». Після кількох місяців досліджень Microsoft оголосила свою формулу лідерства, яка складається з трьох характеристик: ясність, досконалість та результати.
3. Лаконічність формулювання пріоритетів
Свого часу AT&T сформулювала свої пріоритети як «R3», що означало: забезпечення високих результатів для трьох груп (клієнтів, працівників та акціонерів) за рахунок фокусування на трьох характеристиках діяльності (командній роботі, інноваціях та швидкості). Позначка «R3» фігурувала в різних місцях (на ручках, уніформі працівників тощо), а також використовувалася як вказівник при визначенні порядку денного нарад. Такий простий спосіб нагадати про найважливіше допомагав зміцнити основи місії компанії. Крім цього, наголосивши на рівнозначності трьох основних груп стейкхолдерів, AT&T надала співробітникам сигнал: їхні зусилля помічаються та цінуються.
4. Щирість при донесенні місії
Саймон Сінек (Simon Sinek), консультант та спікер, автор книги «Start with Why» («Почни з "Чому"»), під час свого виступу на TED 2009-го розповів мільйонам людей про надзвичайну важливість «чому?» (понад 37 млн переглядів). Не кожний керівник може бути таким переконливим на сцені, як Саймон, але ніщо не заважає нам у нього вчитися. Найкраще — це коли CEO, пояснюючи сутність «чому?», «говорить серцем». Тоді відповідь на це запитання може стати світлом, що дає надію посеред безладу та божевілля.
5. Незмінність цінностей
Керівники перебувають у реальності, в якій із часом зміниться все, включаючи людей. Цінності компанії можуть стати міцним фундаментом для безупинних змін (навіть ще більшою мірою, ніж її місія). «Як?» організації базується на її цінностях. Ральф Волдо Емерсон (Ralph Waldo Emerson) казав: «Дурна послідовність — це біс, що вселився в недалекі розуми». Але послідовність, що ґрунтується на цінностях, навпаки, є ознакою далекоглядності, потрібної для втілення візії.
За матеріалами "The CEOs Challenge with Change", The CEO Magazine.
Stock Photos from stockwerk-fotodesign/Shutterstock
|