Задоволеність співробітників — перший крок до задоволеності споживачів
Джонатан Крукол (Jonathan Crookall), провідний спеціаліст у Lloyds TSB, переконаний, що високий рівень задоволеності та мотивації співробітників є основною умовою створення позитивного робочого середовища у будь-якому бізнесі.
"Коли люди вирішують, залишатися у компанії чи покинути її, — говорить Крукол, — то вони в першу чергу звертають увагу на те, як до них ставляться як до індивідів, а також які кар'єрні перспективи очікують на них у цій компанії".
Позитивне робоче оточення починається із людей, які мають чітке розуміння і бачення цілей компанії та напрямку, в якому вона рухається. Вони найбільше цінують відчуття власних можливостей участі у процесах компанії, а також розуміння того, що їх рішення також мають значення всередині організації.
Тому співробітники компанії повинні мати достатній рівень свободи і бути наділені правом прийняття рішень (зовсім інше питання, чи захочуть вони скористатися цим правом). Але такого стану неможливо досягнути, якщо у людей не буде розуміння завдань та цілей компанії.
Зайве говорити, що наділені повноваженнями та вмотивовані працівники повинні завжди відчувати підтримку з боку топ-менеджменту та власників організації.
У цьому контексті для керівництва компанії потрібно розуміти, що найбільш розповсюджені мотиваційні інструменти (такі як компенсаційні пакети та рівень зарплатні) є далеко не найпотужнішими. Вони належать до так-званих "базових" факторів. Без них неможливе формування мотиваційного "портфелю" організації. Але самих по собі їх зовсім не достатньо.
Окрім зарплатних та компенсаційних очікувань, люди звертають дуже велику увагу на власні кар'єрні можливості в рамках компанії, стабільність організації та перспективи бізнесу. Не останнє значення має особа керівника. Хороший бос завжди був одним із ключових мотиваторів, через який люди вирішували залишитися на своєму робочому місці.
Висококласний менеджер повинен поєднувати здатність утримувати баланс між вмінням бути хорошим наставником для своїх підлеглих, а водночас — і контролером, який стежить за результатами їх діяльності та не дозволяє скотитися до стану "неефективності".
Якщо всі ці фактори будуть виконуватися — організація зуміє досягнути достатньо високого рівня продуктивності та зможе задовольнити своїх клієнтів. Адже, як показують дослідження Крукола, між позитивним робочим середовищем та рівнем задоволеності клієнтів компанії існує безпосередній зв'язок.
Іншими словами, ваша компанія з набагато більшою ймовірністю задовольнить потреби клієнтів, якщо її працівники наділені широкими повноваженнями, ніж за умови, якщо її персонал знаходиться під жорстким контролем. Адже віддані організаційним цілям люди будуть працювати куди енергійніше та наполегливіше.
За матеріалами "Positive Working Environments: Employee Satisfaction Is So Vital to Customer Delight", Accenture.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|