Шість кроків до прозорості
«Відкритість», «прозорість», «довіра», — ці слова вживаються завжди, коли мова заходить про передумови успіху бізнесу. Проте у переважній більшості компаній вони так і не втілюються у конкретних діях. Аві Сінгер (Avi Singer), засновник платформи соціального навчання showd.me, пропонує конкретні кроки, які можуть допомогти компаніям успішно матеріалізувати ідею «прозорості».
Аві Сінгер
(Avi Singer)
|
Напевно багато хто чув про звіти з транспарентності, що надає компанія Google, відкриваючи інформацію щодо законодавства та своєї політики, які так чи інакше торкаються користувачів. Але деякі фірми пішли ще далі, надавши доступ до відомостей стосовно своїх доходів та навіть заробітної плати працівників. Серед них — компанія Buffer, що пропонує сервіси з управління соціальними медіа.
Нещодавно компанія зробила свою культуру ще прозорішою, анонсувавши транспарентність політики ціноутворення. Тепер передплатники достеменно знають, як використовуються кошти, які компанія отримує за підписку. Скажімо, конкретний користувач знає прізвище працівника, зарплату якого він допоміг профінансувати.
«Прозорість породжує довіру, яка, у свою чергу, є ґрунтом для високоефективної командної роботи», — зазначає генеральний директор Buffer Жоель Гасконь (Joel Gascoigne). Крім усього, здорова прозора культура дає змогу краще інтегрувати «новачків» до компанії. Адже є дуже проста взаємозалежність: якщо люди перебувають в оточенні тих, кому довіряють, процес навчання йде швидше та ефективніше.
Ось шість дуже простих дій, які посприяють більшій відкритості вашої фірми.
1. Заохочуйте обмін знаннями
Яку б позицію не займала людина в компанії, вона завжди володіє якимись унікальними вміннями. Отже, заохочуйте підлеглих ділитися з колегами різними «фішками», котрі допомагають їм ефективніше виконувати завдання.
Забезпечте людей інструментами, що полегшують процес обміну знань. Так, з допомогою внутрішньої мережі можна створювати контент, котрий персонал використовуватиме для свого професійного розвитку.
2. Стимулюйте регулярне спілкування членів вашої команди
Сьогодні зібрати цілий колектив разом майже нереально, особливо якщо люди працюють у різних місцях чи в різних часових зонах. Але культура прозорості вимагає інформування персоналу про те, що відбувається у фірмі — про її нові ідеї, плани та вже вчинені кроки. Тому якщо неможливо провести нараду команди у повному складі, ніщо не заважає організувати зустріч малої групи (скажімо, з двох-трьох осіб) або використати відео-чат. Наприклад, двоє працівників можуть звітувати один перед одним про результати проекту, над яким вони працюють, при цьому допомагаючи своєму візаві, наприклад, вчасно розпізнавати припущені помилки. Винагороджуйте підлеглих, які регулярно проводять між собою такі відверті розмови.
3. Налагодьте систему ефективного зворотнього зв’язку
Зворотній зв'язок — це один із стрижневих компонентів прозорості. Працівники мусять ділитися думками щодо можливостей для розвитку бізнесу та проблем, з якими він стикається або може стикнутися, як з менеджментом, так і між собою. (Це стосується також і міркувань людини щодо професійного рівня менеджерів, тренерів та колег.) Особливо цінним може стати свіжий погляд індивіда, який щойно долучився до компанії.
4. Забезпечте доступ до внутрішньої інформації фірми
Один зі способів створити транспарентну культуру — це запровадити систему управління контентом, через яку персонал отримав би доступ до внутрішніх документів компанії, котрі, зокрема, містять відомості щодо фінансів та інвестицій, а також дозволяють працівникам познайомитися з проектами, над котрими працюють їхні колеги (це може дати людям поштовх до подальшого фахового зростання).
5. Спонукайте людей ділитися один з одним інформацією щодо виконання своїх завдань
Запровадьте систему, в рамках якої працівники мусили б обмінюватися інформацією стосовно досягнення власних цілей. Спектр такого обміну може бути доволі широким — це і відстеження прогресу колег на шляху до цілі, надання їм фахової підтримки та заохочування до подальшого руху в разі, якщо людина зазнала розчарувань чи невдач. Практика показує, що такий простий прийом, як викладення змісту цілі у письмовій формі та систематичне обговорення з друзями процесу її виконання, суттєво підвищує шанси індивіда на успіх.
6. Дайте кожному змогу ставити запитання та відповідати на них
Запитання, як ніщо інше, стимулюють пошук цікавих та незвичних способів розв’язання важливих питань, про існування яких більшість членів колективу, можливо, навіть і не підозрюють. Створить місце, де працівники могли б вести діалог між собою з метою виявлення проблем. Так, «новачки» чи працівники, які адаптуються до нової для себе ролі, стикнувшись зі складною ситуацією можуть звертатися за порадою до своїх більш досвідчених колег чи до галузевих експертів через онлайн-форум чи сервіс миттєвого обміну повідомленнями.
І найважливіше: ці чи інші кроки, спрямовані на формування атмосфери прозорості, запрацюють лише тоді, коли кожний член організації матиме рівний доступ до її інформаційних потоків. У свою чергу, культура відкритості сприятиме ствердженню довіри у вашій компанії, а це створить можливості для зростання вашого персоналу. Люди краще знатимуть, якими знаннями і навичками володіють їхні колеги, та які цілі стоять перед ними та організацією в цілому. У підсумку ефективність бізнесу суттєво зросте.
За матеріалами "6 Ideas for Creating a Culture of Transparency", Switch & Shift.
|