Застосування дизайн-мислення для реорганізації компанії
Реорганізація компанії для вирішення складних проблем, впровадження інновацій, покращення бізнес-діяльності та виявлення ринкових можливостей потребує дизайнування. У якості інструменту перетворення або реорганізації компанії для пошуку інноваційних рішень поточних проблем можна використовувати дизайн-мислення, — вважає Тулліо Сірагуса (Tullio Siragusa), піонер проривних технологій, лідер думки в сфері емоційного інтелекту, оратор, автор і коуч.
Зростаючі темпи складних технологій і бізнес-систем для постійного покращення та підтримки зростання вимагають креативної робочої сили.
Щоб здійснити таку трансформацію, можна використовувати дизайн-мислення — для заохочення творчості у процесі перевірки нових продуктів і послуг, виведення інноваційних ідей на ринок, створення більш щасливого робочого місця для співробітників та покращення перспектив бізнесу.
Що таке дизайн-мислення?
Дизайн-мислення — це інноваційний орієнтований на людей спосіб сприйняття їх потреб і підхід до вирішення проблем. Рішення ґрунтуються на даних, зібраних у результаті ретельних досліджень та розмов із людьми.
Щоб привнести інновації в продукти та послуги, дизайн-мислення заохочує процес питань, припущень, співробітництво працівників, мозковий штурм, створення прототипів, тестування новостворених ідей та отримання постійного зворотного зв’язку.
П’ять кроків дизайн-мислення до реорганізації
1. Визначте поточний стан та стан прориву
Припустимо, є два стани свідомості: стан А, який являє собою поточне мислення та поведінку; та стан Б, який представляє підхід дизайн-мислення до інновацій.
Менеджер проєкту в стані А визначає свої ролі, стежачи за тим, щоб він виконувався за графіком і був представлений у встановлені терміни. Крім того, маючи оновлення статусу, вони гарантують, що проєкт просувається вперед.
Хоча процеси важливі, це пасивний спосіб досягти мети. Цей підхід не передбачає участі безлічі стейкхолдерів, критичного мислення або залучення різних людей для вирішення проблем і вироблення їхнього спільного рішення.
З іншого боку, з підходом до вирішення проблем, що базується на дизайн-мисленні, керівник проєкту змінить роль із контролера на координатора та фасилітатора.
У цьому типі участі менеджер проєкту розширює свою роль, беручи відповідальність за усунення будь-яких перешкод і співпрацюючи з членами команди. Це вимагатиме участі в плануванні проєкту, вирішенні проблем та прийнятті рішень від початку і до кінця — щоб бути впевненим, що всі функції мають належний внесок протягом усього проєкту. Традиційні процеси, пов’язані зі станом А, все ще існують, але тепер у вас є активна співпраця.
2. Розробіть чітку карту процесу
Наступний крок — розробити чітку карту, щоб не повернутись до старих звичок. Знаючи конкретні ролі, які необхідні в рамках реорганізації, а також нові очікування, вам знадобиться карта процесу, щоб оцінити, які ролі будуть задіяні при завершенні проєкту.
Члени команди повинні бути на борту, щоб знати, як підготуватись до реалізації нових очікувань. Це запобігатиме будь-яким звільненням, оскільки члени команди заздалегідь побачать значення, яке набуде їхня участь.
Навіть якщо ви знаєте свої ролі, але у вас немає схеми процесу, то стратегії, очікування та терміни створять плутанину. З картою процесу товариші по команді знатимуть, як співпрацювати між відділами компанії.
3. Розвивайте командні звички
Для досягнення колективної співпраці звички стають важливим аспектом реорганізації. Щоб виробити командні звички, важливо планувати, узгоджувати результати та очікування, вирішувати проблеми та створювати комбінації для прийняття рішень з окремими особами, підгрупами та усією командою, а також спілкуватися за межами групи.
Коли у членів вашої команди є карта процесу, вони знатимуть свої відповідні ролі, а також результати та очікування. Це допоможе їм уникнути плутанини та втоми від прийняття рішень. Крім того, вони знатимуть, що потрібно робити і коли ефективно спілкуватися зі співробітниками інших відділів.
4. Зустрічі для обговорення та вирішення проблем
Моніторинг, відстеження та вимірювання можуть здійснюватися за допомогою технологій у режимі реального часу. Усні обговорення потрібні для виконання того, що неможливо зробити за допомогою технологій, таких як електронна пошта, Slack тощо.
Зустрічі мають бути сфокусовані на збиранні ідей колективного розуму вашої команди. Потрібно спільно заохочувати та брати участь у вирішенні проблем та прийнятті рішень на високому рівні. Коли нарада закінчена, члени команди мають знати, що вони просуваються вперед, а не лише на якому етапі проєкту перебувають.
5. Звіт про прогрес
Звіт про прогрес є ще одним важливим аспектом дизайн-мислення, оскільки визнання зусиль членів команди дозволяє їм відчувати свою цінність.
Вони побачать, наскільки корисними є зусилля, які вони вкладають у проєкт, і що це просуває його вперед. Створення регулярних звітів про хід роботи є ефективним способом повідомити всім, що їх проєкт розвивається.
Звіти можуть зміцнити впевненість, цілеспрямованість та моральний дух. Це також може дати зрозуміти людям, чи випереджають вони час і чи можуть наступного разу пред’являти вищі вимоги або ж вони відстають. Звіти також можуть допомогти, коли існуюча система є неефективною і вимагає додаткових обговорень, перевірки, прототипування та тестування.
Висновки
Дизайн-мислення заохочує підхід до реорганізації шляхом створення середовища, в якому товариші по команді спільно спостерігають, реалізують ідеї та вирішують проблеми.
Вони об’єднують колективні знання, зводячи їх до однієї сторінки та беручи участь у змістовних і продуктивних дискусіях.
Ось як за допомогою дизайн-мислення можна провести реорганізацію. Замість того, щоб кілька людей нагорі визначали новий напрямок розвитку компанії та нав’язували його решті, за допомогою активної співпраці, діалогу, прототипування та тестування ви можете більше зосередитися на впливі на людей, що забезпечить більш ефективне впровадження змін.
За матеріалами "Design Thinking Applied to Re-Organizations", Radical Purpose.
Ілюстрація: gettyimages.com
|