Навіть найменші зміни можуть мати магічний ефект
Макс Маккеун (Max McKeown), стратегічний радник чотирьох найбільш обожнюваних компаній світу, якого сам Том Пітерс за рівнем розумового розвитку називав "чимось середнім між Білом Гейтсом та Буддою", доводить, що для успіху не обов'язково "перевертати гори".
Шукаєте проривну ідею, яка змінить ринок та рамки вашого бізнесу, залишивши всіх основних конкурентів далеко позаду? Тоді перед вами рано чи пізно постане дилема: з чого ж почати?
Якщо ви схожі на більшість людей — ви орієнтуватиметеся лише на ВЕЛИКІ ідеї. Зрештою, хіба можливо змінити світ, якщо ваша ідея — дрібна? Насправді ж — найбільші зміни відбуваються через фокусування на найменші деталі.
Більшість прибуткових компаній та успішних індивідів досягнули успіху завдяки пропозиції унікальної цінності. Але прагнучи зростання, ми можемо потрапити у пастку "величі". ВЕЛИКІ інновації — тобто спроби винайти абсолютно новий продукт чи тотально змінити певний підхід — не завжди найкращий початок.
Набагато простішим і не менш прибутковим може виявитися фокус на менших інноваціях, до яких ми вже готові. Компанія, яка випускає зубні щітки Oral-B здійснила інновації, базуючись на деталях. Вона звернула увагу, що більшість людей не помічають, що їхні щітки зношуються, стаючи абсолютно безкорисними. Саме тому вони нанесли на щітку блакитний індикатор, який тьмяніє, коли щітка зношується, вказуючи тим самим людині, що настав час замінити предмет гігієни. Взаємовигідна інновація — корисна як для зубів клієнта, так і для компанії (адже вона зможе продати більше щіток на заміну старих).
Спрощення навігації серед продуктів, які ви пропонуєте — це також інновація. Згадайте про такі сайти як Facebook, Myspace, Linkedin та Google. А як на рахунок цілодобових кол-центрів, чиї номери написані на кожному папірці та електронному повідомленні, які розповсюджує компанія?
Спрощення дилеми вибору — це також інновація. Згадайте про онлайн-сервіси, які дозволяють порівнювати ваші продукти та продукти ваших конкурентів із допомогою електронних таблиць (основна вимога — абсолютна правдивість і повнота огляду, навіть якщо у конкурентів нижчі ціни чи інші переваги). До того самого розряду можна віднести і безкоштовне програмне забезпечення, яке дає змогу користувачеві планувати та оцінювати ефективність своєї взаємодії з компанією.
Спрощення процесу замовлення та покупки — це теж інновація. Згадайте про систему "купівлі в один клік" запровадженої онлайн-книгарнею Amazon. До розряду інновацій належить і перетворення покупки на більш веселий чи більш корисний для клієнта процес.
Ви можете спростити для людей навіть процес повернення вашого продукту. Один із найбільших дистриб'юторів електроніки розробив систему покупки таким чином, що клієнт може повернути техніку не лише у магазин, в якому він купив її, але й у будь-який інший магазин мережі.
Фокусування своєї креативності на покращенні сотень і тисяч аспектів того продукту чи послуги, що ви пропонуєте — вбереже вас від марнування часу на безглузді (хоч і ВЕЛИКІ) проекти.
За матеріалами "Every little difference can be magic", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|