Як отримати найбільшу віддачу від вашого персоналу
Чарльз Хелівел (Charles Helliwell), експерт із питань поведінки та розвитку стосунків у робочому середовищі з майже 20-річним досвідом, розповідає про те, якою повинна бути справжня мотивація.
Чарльз Хелівел
(Charles Helliwell)
|
Попри всі розмови про важливість мотивації, більшість організацій не сприймають цю сферу серйозно. І тому існує кілька причин. По-перше — це переконання, що мотивація вимагає занадто багато часу та зусиль, а по-друге — низький пріоритет стимулювання порівняно з іншими цілями та завданнями організації.
Максимум, на що здатні менеджери більшості компаній — це "говорити правильні речі" і "складати враження наявності мотивації". Але коли доходить до потреби скорочення чи розширення компанії (в залежності від економічного циклу), вони просто проводять формальну оцінку, звільняючи 10% найслабших і підвищуючи 20% найсильніших.
Чи можна це назвати мотивацією?
Називайте це як хочете — управління результативністю, розвиток топ-менеджерів чи оцінка персоналу — все-рівно цей процес залишатиметься максимально суб'єктивним і рідко коли виходитиме за рамки стереотипного ставлення менеджерів до свого персоналу.
Справжня мотивація починається тоді, коли співробітники дійсно сприймаються як цінність, а не як джерело витрат компанії. Кожна організація стикається з цим балансом між цінністю та витратами.
Найскладніша робота для організації полягає не в тому, щоб вигадати чергову програму мотивації. Найскладніша робота — це здатність зрозуміти, що кожен працівник, який приходить у компанію — це потенційний актив (цінність). Компанії повинні навчитись ставитись до своїх співробітників як до цінності з першого дня їх роботи.
Якщо ви, як власник чи керівник бізнесу, дійсно вірите, що ваші співробітники — це і є ваш найцінніший актив — тоді і поводитись ви починаєте відповідно. Це зміна не формальна, а реальна — у поведінці та культурі компанії. Тому що коли люди відчувають таке ставлення — вони починають працювати із зовсім іншою мотивацією і віддають компанії куди більше, ніж те, за що їм платять.
Така елементарна зміна у ставленні до свого персоналу та колег, підкріплена розумінням того, що тільки абсолютна чесність, повага та визнання здатні збудувати надійний колектив, може докорінно змінити всю вашу компанію. І якщо ви, як керівник, очікуєте, що ваші підлеглі довірятимуть і поважатимуть вас, тоді вам потрібно навчитися поступати так само щодо них.
За матеріалами "Getting the most out of your people", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|