Як Google перевіряє емоційний інтелект у кандидатів на роботу: 4 способи
Емоційний інтелект (EI), тобто здатність розпізнавати емоції і керувати ними — дуже важлива якість кандидатів на вакантну посаду, вважають в Google. Вашій увазі — декілька способів, як рекрутери в Google, аналізуючи EI здобувача під час подання заявки, визначають, чи підходить він компанії.
Кандидати на роботу, які проходять процес найму в Google, обізнані з поняттям "Googleyness" — набором якостей, властивих людям, які досягли успіху в компанії і збагатили її культуру. Його зміст із часом змінювався і зараз у цей список входять шість характеристик. Отже, людина, що володіє Googleyness:
- успішно розвивається в умовах невизначеності;
- цінує зворотний зв’язок;
- кидає виклик статус-кво;
- у першу чергу думає про користувача;
- здійснює правильні вчинки;
- дбає про команду.
"Важливою складовою кожної з цих якостей є емоційний інтелект", — говорить Ліндсі Стюарт (Lindsey Stewart), менеджер з підбору персоналу в Google. — "Для нас емоційний інтелект тісно пов’язаний з Googleyness".
І хоча, за словами Ліндсі Стюарт, немає чіткого чек-листа, який рекрутери Google використовують для визначення рівня EI, є деякі загальні способи виявити його протягом усього процесу. Ось декілька способів, як вона визначає цю дуже затребувану якість у кандидатів на роботу.
Оцінка резюме
За словами Стюарт, в минулому році вони вивчили 3 млн резюме. Перевірка емоційного інтелекту починається вже на цьому етапі. Чи перебував кандидат в оточенні команди? Як він розповідає про цей досвід у письмовій формі?
"Коли мова йде про досягнення, ми дивимося, згадується «я» або «ми», — пояснила Стюарт. — "Якщо здобувач віддає належне командним зусиллям, нехай навіть мимохідь, це може говорити про його уміння співпрацювати, що є ознакою розвинутого емоційного інтелекту. Ці маленькі сигнали можна отримати з одного лише резюме".
Розповідь
На співбесідах Стюарт часто задає відкриті питання. Те, як кандидати "заповнюють прогалини", є одним із основних способів перевірки рівня EI. Наприклад, фахівців-початківців вона запитує: "Яку по-справжньому велику проблему ви вже вирішували?" або "Що ви зробили, щоб покращити своє робоче місце?" Відповіді на ці питання, вважає Стюарт, часто розкривають особистість здобувача.
"У відповіді на гіпотетичне або поведінкове питання можна знайти індикатори, які показують, чи цінує людина зусилля оточуючих, чи комфортно почуває себе в мінливих обставинах і чи сприйнятлива до зворотного зв’язку. Це автоматично стає зрозуміло, коли ви звертаєтеся до таких характеристик, як лідерство або загальні когнітивні здібності", — зазначає вона.
Кандидат показав, що ставить інтереси інших на перше місце, або проявив себе як приємний співрозмовник? Це також добре.
Приклади інклюзивності
Стюарт говорить, що "драйвер номер один" у Google — це створення інклюзивного середовища, і співробітники з розвиненим емоційним інтелектом грають в цьому важливу роль.
"Технічні навички, безумовно, важливі і допоможуть вам отримати посаду, але для досягнення успіху тут вам знадобиться повний набір навичок", — додала вона.
Рекрутери хочуть побачити, що ви зможете доповнити корпоративну культуру, в тому числі за допомогою доброзичливої взаємодії з іншими людьми. Як ви допомагали створювати інклюзивну середу в минулому? Як долали розбіжності і вибудовували комунікацію? Як правило, люди з розвиненим емоційним інтелектом дуже добре з цим справляються.
Автентичність
Але спроба вивчити тему емоційного інтелекту, а потім продемонструвати це на співбесіді не спрацює, попереджає Стюарт. За її словами, рекрутери дивляться, як виявляється емоційний інтелект, протягом усього процесу найму. "Ви будете говорити з декількома людьми, тому важливо показувати своє справжнє «я»", — підкреслила вона.
Рекрутери шукають підказки, котрі свідчать про рівень емоційного інтелекту, у ваших діях. Що ви зробили, щоб довести свою користь для Google? Як продемонстрували здатність спілкуватися, співпрацювати або якось ще проявляти емоційний інтелект? За словами Стюарт, рекрутери намагаються створити атмосферу психологічної безпеки для кандидатів, позбавляючи їх від сюрпризів і повідомляючи про наступні кроки, щоб вони долали хвилювання і ставали самими собою.
За матеріалами "4 ways Google looks for emotional intelligence in job candidates", Fast Company.
Ілюстрація: Inc.
|