Що таке інновації насправді?
Будучи підприємцем, автор статті Боб Донеллі (Bob Donnelly) провів значну частину свого життя займаючись стартапами, а також розвитком та продажем бізнесів. Він також спробував себе на управлінських посадах таких компаній як IBM, Pfizer та Exxon. Сьогодні Боб розповідає про інновації, називаючи їх "концепцією, яка найчастіше сприймається хибно" та намагається пояснити, що ж таке інновації насправді.
Що таке інновації? У різноманітних словниках, академічних працях та онлайн-бібліотеках ви знайдете різні визначення цього поняття. Але в реальності все набагато простіше — інновації — це просто здатність виконувати старі завдання по-новому.
"Один із моїх улюблених інноваторів Джордж Форман (George Foreman) вигадав гриль, основною метою якого була економія жиру. Його проста інновація призвела до 100-мільйонного продажу грилів Джорджа Формана з того моменту, як вони були представлені у 1995-му році".
У 1997-му році Форман підписав угоду на $137,5 млн. із виробником грилів, передавши право на використання свого імені для маркетингу продуктів. Непогано, як для інновації, здійсненої класичним підприємцем, який всього лише хотів зекономити олію та зберегти своє здоров'я.
Інша плутанина, пов'язана з інноваціями, стосується їхнього відношення до підприємництва. Можна сказати, що всі підприємці є інноваторами за своєю природою.
Окрім того, інновації прийнято пов'язувати з "проривною технологією". Втім, ця технологія не обов'язково повинна бути "високотехнологічною". Людям просто варто навчитися виконувати свої повсякденні завдання по-новому, підвищивши якість, знизивши вартість сервісу та впровадивши інші якісні зміни.
Dell змінила бізнес-модель продажу комп'ютерів, коли представила онлайн-модель замовлення кастомізованих комп'ютерів. Таким чином ця компанія зняла потребу збереження готового товару в магазинах, створивши унікальну ситуацію, коли по суті споживач із радістю платить за продукт, який ще навіть не виготовлений. А це, в свою чергу, дало змогу Dell платити своїм постачальникам заздалегідь.
Apple, стараннями Стіва Джобса, завдяки його креативності та візії, стала іконою інновацій. Магазини Apple переповнені споживачами, які з радістю спілкуються з такими само фанатами, а чекаючи своєї черги до консультанта, випробовують можливості нового ноутбука, який встановлено тут же поруч.
Тож можемо зробити висновок, що насправді інновації — це всього лише здатність підприємця знаходити та втілювати кращі, дешевші та швидші рішення їхніх власних проблем. Найгеніальніші ж інноватори вирішують проблему ще до того, як вона виникне у споживача.
За матеріалами "Innovation is one of the most misunderstood concepts; time to clear things up", Chief Executive.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|