ІНСАЙТИ | Зміни 28 жовтня 2008 р.

Що робити, коли зростання припиняється?

Автор статті Боб Донеллі (Bob Donnelli), будучи підприємцем, значну частину свого життя займався створенням, розвитком та продажем бізнесів. Він займав управлінські посади в IBM, Pfizer та Exxon, де отримав велетенський організаційний досвід. У статті, яка наведена нижче, Боб ділиться своїми спостереженнями щодо розвитку організацій та дає поради, що робити в ситуації, коли зростання припиняється.

Роберт Донеллі (Robert M. Donnelly)

Одна з найрозповсюдженіших скарг від керівників компаній звучить так: "Ми перестали зростати та розвиватися, і я не маю анінайменшого уявлення, що робити". І ця проблема найбільш притаманна для генеральних директорів, які звикли до того, що їхній бізнес завжди процвітає. Надприбутки сприймаються тут не як досягнення, а як норма. Бізнес перестає розвиватися — і, як наслідок — зростати.

Бізнес-преса переповнена "сумними історіями" про компанії, які не спромоглися змінюватися разом зі змінами потреб своїх споживачів і пережили крах. Втім, весь наш світ "зав'язаний" на змінах. І при цьому, з кожним роком зміни стають все швидшими та швидшими. Люди перебувають у пошуку кращих та дешевших рішень. Підприємці знаходяться на "передовій змін", будучи рушіями природної еволюції. Тим, що вони створять сьогодні — завтра буде користуватися людство.

Втім, коли компанія досягає зрілості, її здатність залишатися креативною та швидко пристосовуватися до мінливих умов середовища різко знижується. Можна сказати, що рівень креативності компанії — це показник обернено пропорційний до рівня її зрілості. Безліч причин такого "негативного зв'язку" описані в теорії життєвого циклу і вже не дивують самих керівників. Втім, проблеми зрілості не є неминучим вироком для кожної компанії. Багато організацій, малих та великих, виробили процес, який дозволяє компанії зростати протягом усього її життєвого циклу і завжди залишатися життєздатною.

Назва цього процесу — планування!

Навряд чи вам доводилося зустрічати топ-менеджера чи іншу людину, яка досягнула високого рівня в компанії і вважає, що планування не має значення. Втім, якщо продовжити дослідження, можна виявити, що дуже багато керівників та генеральних директорів не мають бізнес-плану для своєї компанії. І ніхто не може пояснити, чому?

Споживачі змінюються, технології змінюються, конкуренти також змінюються. І всі вони впливають на ваше місце на завтрашньому ринку.

Що робите ви, щоб забезпечити власний розвиток?

Якщо відповідь — нічого — тоді є сенс задуматись над необхідністю змін та почати їх.

Існує три фундаментальних запитання, які стосуються планування:

  1. Ким ми є сьогодні?
  2. Ким ми хочемо бути?
  3. Що ми робимо, щоб досягнути цієї цілі?

І не забувайте старого прислів'я: "Ніхто не планує провалу... дехто просто провалюється при плануванні".

За матеріалами "What to do when growth sputters?", Сhief Executive.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть
12 правил життя. Як перемогти хаос12 правил життя. Як перемогти хаос
Фриланс здорової людини. Стоп’ятсот лайфхаків від замовників і виконавцівФриланс здорової людини. Стоп’ятсот лайфхаків від замовників і виконавців

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)