ІНСАЙТИ | Бізнес-цінності 26 квітня 2013 р.

Як зорієнтувати свій бізнес на цінності

Бендж Міллер (Benj Miller)
Бендж Міллер
(Benj Miller)
eyespeak — організація, котра вірить в те, що кожна людина, а також будь-який продукт та компанія — це унікальний бренд. У свою чергу, вираження унікальності — у наборі цінностей, які притаманні людині або компанії. Отже, для будь-якого фірми конче важливо визначити свої основні цінності, бо саме в них — один із найпотужніших засобів диференціації від решти гравців. А у кризові періоди, коли ринковий шторм розхитує бізнес у всі боки, цінності стають тим «клеєм», що тримає все укупі, не дозволяючи компанії зійти зі свого стратегічного курсу.

Втім, запровадити у бізнесі зорієнтованість на цінності — не просто. Згідно Бенджа Міллера (Benj Miller), засновника та креативного директора eyespeak, серед підспудних течій цього процесу — те, що подеколи окремні цінності суперечать одна одній. Як же можна підійти до розв’язання ціннісного конфлікту?

«Раніше, коли ми стикалися із конфліктуючими цінностями, то завжди попереджали клієнта, що може прийти час, коли йому доведеться визначити одну із цінностей як пріоритетнішу по відношенню до іншої, — зазначає Бендж Міллер, при цьому, додаючи, що з часом він поставив цю тезу під сумнів, бо «усвідомив, що моє мислення у цьому плані було хибне». Як розповідає засновник eyespeak, він прийшов до цього висновку, стикнувшись із конфліктом таких цінностей компанії, як «працювати із повною самовіддачею» та «виявляти любов до людини».

«Мені часто дуже хочеться сильно відреагувати, коли бачу, що працівник не особливо прагне перейматися, скажімо, проблемою клієнта, яку мусить вирішити. Але виходячи із цінності , моя реакція повинна бути виважена. Проте, це не означає, що я мушу ховати невдоволення за привітною усмішкою; навпаки, необхідно без натяків, прямолінійно звернути увагу працівника на проблему. Але зауваження слід сформулювати так, щоб не принизити гідність людини або у будь-який інший спосіб не завдати їй шкоди». «Тож, врешті-решт, я усвідомив, що якщо певні цінності вступають у протиріччя, непотрібно визначатися з тим, котра з них пріоритетна. Треба знайти спосіб просуватися вперед, діючи відповідно до всієї сукупності наших цінностей», — підсумовує Міллер.

Ось що Бендж Міллер радить врахувати керівникам, котрі прагнуть зробити цінності по-справжньому дієвим інструментом управління бізнесом.

Цінності слід сформулювати дуже чітко. Не менш важливим, ніж сама цінність є її формулювання. Також потрібно вичерпно та зрозуміло роз’яснити людям її зміст. Зробіть цю інформацію найдоступнішою для всіх працівників. Лише тоді можна очікувати, що вони діятимуть в обмеженому ціннісними рамками полі. Натомість, не усвідомлюючи повною мірою сутності цінності, люди інтерпретуватимуть її виходячи із особистостей свого сприйняття та власних потреб.

Також важливо роз’яснити зміст ваших цінностей зовнішнім сторонам, у першу чергу, клієнтам компанії та кандидатам на роботу в ній. Зокрема, в останньому випадку, вам та вашим потенційним підлеглим буде простіше з’ясувати, якими є ваші взаємні очікування. А в разі, якщо цінності — вашого бізнесу та кандидата — не співпадають, можливо, варто припинити рекрутинговий процес ще на початковому етапі. До речі, в компанії eyespeak прийнято надавати кандидатові відео із роз’ясненням її цінностей ще до проведення інтерв’ю.

Цінності повинні спонукати до дій. Чимало фірм формулюють цінності у формі опису на кшталт «наша компанія — це гарне місце для праці». Але цінності, у першу чергу, покликані виразити ваше ставлення до справи та спосіб, у який ви виконуєте роботу. Отже, висловіть їх дієсловами з уточнюючими формулюваннями. Наприклад, одна із наших цінностей — це «творити», а її сутність конкретизується таким реченням — «ми знаходимо рішення, які є невидимими для решти». Найочевидніше ця цінність проявляється у контексті творчого складника нашої діяльності. Але також вона спрацьовує і в звичайних робочих ситуаціях, наприклад, коли потрібно розв’язати міжособистісний конфлікт або проблему, що виникла під час виконання певного проекту.

Цінності мають силу закону. Що забезпечує дієвість законів? Наслідки їхнього невиконання. В eyespeak такими наслідками є бесіди щодо невідповідності чиїхось дій цінностям фірми. Бо всі усвідомлюють — потрібно діяти згідно з ними, щоб залишатися членом команди. Або, можливо, в інтересах сторін розійтися якомога швидше.

Цінності повинні формувати контекст для розв’язання усіх проблем. Скажімо, ви стикаєтесь із проблемою конфлікту між працівниками. Дуже часто він розвивається у площині протистояння і вирішити його буває вкрай складно. Якщо ж підійти до його розв’язання з точки зору цінностей, то це буде виглядати приблизно так: «Ця ситуація не відповідає певній цінності, що ми тут можемо вчинити?». Наприклад, працівник дозволив собі грубість по відношенню до колеги. У такому разі, вдаючись до коригуючих дій, ми спираємось на цінність «виявляти любов до людини». Отже, розмова обертається навколо цієї цінності, з якою погодився працівник перед тим, як долучився до нашої команди. І зараз він порушив угоду. Таким чином, розв’язання будь-якої ситуації базується на чітко визначених умовах, від яких ми відштовхуємося, замість того, щоб просто критикувати дії людини.

Потрібно визначити для себе, що на вашу думку, дієвіше — цінності або процедури. Сама складність процесу визначення бізнес-цінностей подеколи викликає спокусу вдатися до простішого підходу — регулювати поведінку людей за допомогою правил та процедур. Що до мене — я однозначно за цінності. Вести зорієнтований на цінності бізнес означає наділяти людей повноваженнями, давати їм змогу самостійно приймати певні рішення, а це дає бізнесу найпотужніший енергетичний заряд. Натомість, якщо покластися на процедури, все буде навпаки… Крім того, варто врахувати, скільки часу потрібно, що написати усі ці процедури, запровадити їх, а потім ще й постійно контролювати.

За матеріалами "How to "Value-ate" Your Business: 5 Tips", Forbes.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще
Як вижити серед токсичних людейЯк вижити серед токсичних людей
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)