Намагаєтесь зробити свій бізнес стійким? Ось 5 міфів (і істин) про те, як насправді працює стійкість
Якщо ваша організація прагне до довголіття, стійкість — це м’яз, який вам потрібно розвивати, — вважає Гевін Дей (Gavin Day), виконавчий віце-президент із корпоративних програм у офісі СЕО SAS.
Стійкість була гарячою темою в останні роки, і не дарма — вона може як покращити, так і зруйнувати організацію. Це справедливо як під час потрясінь, так і в спокійні періоди. Зараз саме час подумати про те, де перебуває ваш бізнес на шкалі стійкості і чи є можливості для покращення.
Минулого року компанія SAS опитала понад 2400 керівників вищої ланки в різних галузях і по всьому світу. Занурившись у п’ять правил стійкості, було отримано глибше розуміння того, що керівники роблять правильно, а що вони могли б зробити краще. Ось 5 поширених хибних уявлень про стійкість, які допоможуть вам скористатися цими інсайтами, а також дізнатися правду про те, як це насправді працює.
Міф: Стійкість коштує дорого
Правда: Стійкість — це стратегічна інвестиція, яка може заощадити ваші гроші
Якщо ви вважаєте, що стійкість — це просто дорога форма страхування, ви дуже помиляєтесь. Насправді вона може допомогти вам оптимізувати роботу та заощадити гроші. Згідно з проведеним нами опитуванням, 74% керівників заявили, що стійкість допомогла їм у продажу та маркетингу, а 74% також зазначили, що вона позитивно вплинула на залучення та утримання клієнтів.
Візьмемо лікарню Яна Іпермана в Бельгії. Адміністрація мала труднощі з відстеженням запасів і підозрювала, що може робити надмірні замовлення. Вони запустили стратегію даних для аналізу місцезнаходження лікарняних активів — від кардіомоніторів до інвалідних візків — і все це в режимі реального часу. І одразу ж побачили результати. Персоналу більше не потрібно було шукати обладнання: вони точно знали, де його знайти. І вони виявили, що їхня здогадка щодо інвентаризації була точною. Лікарня перевиконувала замовлення на 10-20%. Маючи інформацію на кінчиках пальців, вони тепер економлять час (і головний біль) свого персоналу та скорочують витрати, замовляючи лише те, що їм потрібно. І що не менш важливо, новий доступ до інсайтів дозволяє лікарні Яна Іпермана економити кожну копійку, що і є сутністю стійкості.
Міф: Стійкість важлива лише під час кризи
Правда: Стійкість — це набір навичок, які допоможуть вам пережити злети і падіння
Дозвольте мені розвіяти будь-яке уявлення про те, що стійкість вступає в дію лише під час збоїв. Реальність така, що стійкість — це не просто підстраховка, яка допоможе вам знову стати на ноги. Насправді це набір навичок і можливостей, які можуть допомогти вашій організації досягти успіху як у погані, так і в хороші часи.
Ми всі пам’ятаємо, як на початку пандемії був дефіцит туалетного паперу. Щоб допомогти впоратися з хаосом і стабілізувати свій конвеєр, Georgia-Pacific подивилася на проблему з почуттям допитливості (ще одне з наших правил стійкості). Зрештою, вони звернулися до аналітики, щоб оптимізувати логістику та підвищити продуктивність. Вони не тільки зміцнили свій ланцюжок поставок, але й підвищили ефективність на 10% і заощадили при цьому гроші. І їхня прихильність до даних та аналітики не закінчилася з пандемією — вони продовжують використовувати ці стратегії, щоб залишатися ефективними та конкурентоспроможними.
Те саме стосується багатьох організацій, які застосовують стійкість як постійну стратегію зростання. Головний висновок полягає в тому, що стійкість має переваги, які виходять далеко за межі виживання. Вона дійсно допоможе вашій організації процвітати — і навіть випередити конкурентів.
Міф: Стійкість потрібна лише великим компаніям
Правда: Стійкість досяжна для організацій будь-якого розміру
Незалежно від того, наскільки великий чи малий ваш бізнес, стійкість доступна для вас. Це правда, що великим організаціям може бути легше працювати з деякими складовими стійкості (в нашому дослідженні успіх інновацій склав 48% для великих компаній порівняно з 34% для малих). Але є багато способів, як малий бізнес може прийняти правила стійкості і навіть випередити великі компанії. Наприклад, ми виявили, що малий бізнес прокладає собі шлях у сфері даних та аналітики: 61% керівників у компаніях зі штатом 101-500 працівників використовують дані для прийняття рішень, порівняно з 45% їхніх колег у компаніях з чисельністю понад 500 осіб. Це суттєва різниця.
Невеликим компаніям також легше бути швидкими та гнучкими — ще одне з наших правил стійкості. Завдяки меншій кількості рівнів погоджень і бюрократії, перехід до нового плану виглядає зовсім інакше для організації з 300 співробітників, ніж для організації з 3000. Те саме стосується розвитку колективної допитливості у вашій організації та використання її для розробки нових способів вирішення проблем. Отже, якщо ваш бізнес малий, це не означає, що він не може бути таким же або навіть більш стійким, ніж великі компанії.
5 правил стійкості:
- Швидкість і гнучкість
- Культура та грамотність даних
- Допитливість
- Інноваційність
- Справедливість і відповідальність
Міф: Справедливість і відповідальність — це занадто складно, щоб впроваджувати їх у мою діяльність
Правда: Справедливість і відповідальність мають вирішальне значення для довгострокової стійкості
Справедливість і відповідальність — ще одне ключове правило стійкості. І це далеко не просто «приємні речі». Впровадження принципів справедливості, відповідальності та високої етики в діяльність вашої організації не підлягає обговоренню, особливо в епоху генеративного штучного інтелекту та інших платформ, що розвиваються. Ці елементи не лише сприяють інклюзивності та захисту вразливих верств населення, але й, зрештою, підвищують репутацію та довіру до організації.
І ми знаємо, що керівники з високим рівнем стійкості надають пріоритет цим напрямкам. У нашому опитуванні 93% зосередилися на відповідальному використанні даних, 94% — на якості даних, 91% — на надійному ШІ та 85% — на майбутньому регулюванні даних та ШІ. Як сказав один із респондентів, CEO:
«Якщо ви хочете бути стійкими... вам потрібно дуже чітко усвідомити, як пов’язані між собою справедливість і стійкість. Вам необхідно розплющити очі і дуже глибоко подумати про те, куди ви хочете йти і як туди потрапити».
Міф: Стійкість — це турбота керівництва, а не моя
Правда: Комплексна стратегія забезпечення стійкості стосується кожного працівника
Стійкість — це, безумовно, не лише «проблема» генерального директора. Насправді, це набір компетенцій, в яких можуть досягти успіху всі співробітники. Безумовно, вона може починатися з верхівки, з підтримки та розгортання на рівні топ-менеджменту. Але вона повинна поширюватися на кожного співробітника. Насправді, опитані нами високо-стійкі керівники розуміють, що розвиток стійкості організації починається з формування правильної культури та мислення у персоналу. Тому заохочуйте своїх співробітників цікавитися проблемами, а не боятися їх. Знаходьте інноваційні рішення шляхом спроб і помилок. Рухайтеся стрімко і швидко приймайте невдачі. Вбудовуйте етику в рішення. І, звичайно, покладайтеся на дані та аналітику, які допоможуть вам зробити все вищезазначене. Ці стовпи допоможуть вам вижити — і процвітати — у 2024 році і надалі.
За матеріалами SAS Blogs.
|