Якими є переваги і недоліки дистанційної роботи: думки керівників
Зараз управлінці цілого світу, аналізуючи досвід попереднього року, розмірковують — який формат роботи найбільш відповідає особливостям їхніх організацій, при цьому висловлюються дуже різні, інколи суперечливі судження.
Ось що думають із цього приводу керівники чотирьох компаній.
Більш задоволений персонал, можливість залучати талановитих працівників із цілого світу
Філ Лібін (Phil Libin), засновник Evernote, All Turtles та сервісу для віртуальних презентацій Mmhmm, вважає, що перехід виключно у віртуальний режим роботи дав його фірмам величезні переваги і він навіть не розглядає можливість повернення до офісів. По-перше, тепер є змога залучати фахівців не лише з місцевості, де розташовані компанії, а з різних регіонів світу. Це одна суперперевага — працівникам не потрібно їхати на роботу, а потім повертатися додому. «Чому б не дати людям ще дві години на день?», — зауважив Лібін. І ще одне, співробітники не повинні витрачати чималі кошти, покриваючи вартість життя в мегаполісах, оскільки можуть виконувати свою роботу, перебуваючи будь-де.
Способи організації роботи «на відстані» і в офісі мають відрізнятися
Джейсон Фрайд (Jason Fried), засновник Basecamp (провайдер рішень для управління проєктами і сумісної роботи) та співавтор книг «Rework» і «Remote: Office Not Required», безкомпромісно налаштований проти таких сервісів як Zoom, і взагалі є противником будь-яких спроб синхронізувати роботу співробітників, які працюють вдома. Він вважає, що зараз, коли більша частина офісних працівників мають досвід дистанційної роботи, компанії мають подивитися на питання ширше — усвідомити, що природа роботи «на відстані» і вдома суттєво відрізняється.
Зокрема, Фрайд звертає увагу на те, що робота над проєктами, де потрібні висока сфокусованість, креативність та критичність мислення, може бути набагато продуктивнішою, якщо виконується за межам офісу. Проте багато компаній підходять до організації процесу неправильно: «закидують» співробітників повідомленнями через Slack та проводять нескінченні наради через Zoom, руйнуючи таким чином переваги, які може дати праця в усамітненні. Фрайд радить усунути з чату обговорення важливих рішень та дати змогу людям працювати тривалий час без переривань.
«Очікування негайної відповіді — ось що є по-справжньому токсичним; співробітники мають працювати, не відчуваючи, що їх змушують у режимі реального часу займатися десятьма питаннями одночасно», — сказав він.
Більше емпатії та організованості
Джонатан Нотаро (Jonathan Notaro), засновник та креативний директор брендингового агентства Brand New School, сказав, що режим роботи виключно в дистанційному режимі поставив його команду перед викликом, бо стало складніше повноцінно задіяти творчий потенціал співробітників.
«Значна частина нашої роботи здійснюється через особисту взаємодію; ці елементи магії дуже непросто відтворити у віртуальному середовищі», — зазначив Нотаро, додавши, що в дистанційній роботі є і позитивні моменти, які зробили компанію сильнішою. Наприклад, «вікна» у домівки колег та працівників, які відкрилися через Zoom, дозволили йому краще зрозуміти їхні пріоритети та захоплення, що згуртовувало команду. Розповідаючи про це, він сказав: «Ти починаєш більше думати про особисте життя людей, що стало “родзинкою” в цьому досвіді — всі ми зблизилися». Ще одна перевага: після року віддаленої роботи Brand New School досягла більшої дисциплінованості у плануванні та проведенні зустрічей. Як зауважив Нотаро: «Виглядає, що ми стали більш сфокусованими».
Люди ще більше цінуватимуть особисте спілкування
На піку пандемії, у березні 2020-го року, надходження Eventbrite — компанії, яка організовує різні заходи по цілому світі, впали до нуля. Результатом двох раундів фінансування та реструктуризації, що відбувалися протягом перших 90 днів «роботи з дому», став зліт попиту на проведення заходів у віртуальному просторі. Зараз, коли карантинні обмеження в різних країнах поступово відміняються, Джулія Харц (Julia Hartz), засновниця та CEO Eventbrite, очікує, що екосистема проведення заходів у фізичному середовищі також процвітатиме. За її словами, «ми повертаємося в бурхливі двадцяті — не можна недооцінювати потенціалу людей, які вважають, що заслуговують на позитивні емоції».
Щодо повернення до офісу, Харц не очікує, що всі співробітники готові знову кожного дня їздити на роботу, але оскільки в основу заснування компанії лягла ідея особистого спілкування, по цілому світу функціонуватимуть офісні «хаби», де співробітники зможуть працювати та спілкуватися між собою.
«Якщо ми все організуємо правильно, люди прагнутимуть приходити до офісу, щоб побачити одне одного та спільно попрацювати над чимось», — зазначила вона.
За матеріалами "Does Remote Work Really Work? 4 CEOs on the Future of Their Workplaces", Inc.
Ілюстрація: fairobserver.com
|