Розгортання штучного інтелекту вимагає розуміння як його можливостей, так і практичної доцільності
Сол Рашиді (Sol Rashidi), авторитетна керівниця і впливова особа у сферах ШІ, даних і технологій, авторка книги «Your AI Survival Guide», вважає, що для успішного впровадження ШІ-ініціатив слід користатися принципом «мислити масштабно, починати з малого і швидко масштабуватися».
Переважна більшість сучасних бізнес-лідерів або вже впроваджують штучний інтелект для покращення своєї діяльності, або розглядають таку можливість. Близько 83% організацій у всьому світі стверджують, що ШІ є головним пріоритетом для їхнього бізнесу. Експансивне зростання ШІ — це не просто тренд, а фундаментальна зміна бізнес-екосистеми. Проста істина полягає в тому, що якщо ви не оновите свої бізнес-процеси, щоб скористатися перевагами зростання, якості або і того, і іншого, які приносить ШІ, це зроблять ваші конкуренти. І це лише питання часу.
Хоча більшість вищих керівників, менеджерів середньої ланки та спеціалістів з обробки даних не є експертами в галузі штучного інтелекту — ніхто не витримує таких темпів змін — вони не мусять впроваджувати ШІ заради самого впровадження. Розгортання ШІ вимагає чіткого розуміння того, що є як можливим, так і практичним.
![Розгортання штучного інтелекту вимагає розуміння як його можливостей, так і практичної доцільності](rozhortannya-shtuchnoho-intelektu.webp)
Бізнес-обґрунтування ШІ полягає в тому, що він може допомогти вам прискорити, полегшити і посилити робочі навантаження і процеси з кращою послідовністю і якістю.
Зверніть увагу на ці аргументи:
- Доведено, що ШІ підвищує продуктивність праці 61% працівників. Наприклад, агенти, які використовують ШІ, можуть обробляти майже на 14% більше запитів від клієнтів за годину.
- Близько 54% організацій стверджують, що ШІ був економічно ефективним для їхніх бізнес-операцій. Netflix, наприклад, заявляє, що завдяки машинному навчанню щорічно заощаджує понад $1 млрд.
- Організації можуть робити більше з меншими витратами. Тепер вони працюють розумніше, а не важче.
Подібно до того, як електронна пошта трансформувала комунікацію, а iPhone і додатки створили широкі можливості зв’язку, штучний інтелект перекроює все — від охорони здоров’я до освіти, від виробництва до подорожей. Із часом жодна галузь не залишиться поза його впливом. Сплеск ШІ можна пояснити конвергенцією трьох ключових факторів: революційні алгоритми, бурхливий ріст даних і підвищення обчислювальних потужностей. Разом вони створили поворотний момент для ШІ.
Виділивши лише один сегмент індустрії, розглянемо деякі з способів використання ШІ ритейлерами: кожна онлайн-взаємодія аналізується для кращого розуміння моделей покупок, кліків і переглядів сторінок. Система детерміновано мапує їхні вподобання, щоб надати відповідні рекомендації щодо продуктів. Чатботи забезпечують обслуговування клієнтів 24/7 без необхідності залучення людського персоналу. Тим часом пошукові роботи та боти сканують мережу та аналізують відгуки клієнтів, конкуренцію та соціальні настрої. Ця інформація допомагає ритейлерам узгоджувати свої пропозиції з новими трендами.
Розпочніть власну подорож зі штучним інтелектом
Якщо ваша мета — бути інноваційним, актуальним, конкурентоспроможним і далекоглядним, ваш підхід має бути спрямований на те, щоб пристосуватися, але не зруйнувати вашу команду і ваші операції. Щоб розумно підійти до ШІ-проєкту, почніть зі стратегії, яку ви можете реалістично впровадити.
Використовуйте принцип «мислити масштабно, починати з малого і швидко масштабуватися». Я засвоїла цей принцип, коли допомагала клієнтам у проведенні мозкового штурму, як найкраще використовувати ШІ в їхніх операціях. Я швидко зрозуміла, що керівники та стейкхолдери знають, як мислити масштабно, але вони також хочуть починати з малого, не думаючи про наслідки ризиків.
Мисліть масштабно
Мова йде про мистецтво можливого — використовувати можливості та уявляти перспективи. Уявіть собі можливості для вашого бізнесу та знайдіть способи їх розширення, щоб повернути цінний час, максимізувати заощадження та спрямувати енергію на завдання та діяльність, які приносять віддачу. Не дозволяйте обмеженням, ресурсам і фінансуванню стримувати вас. Просто подумайте про можливості.
Почніть із малого
Уявіть, що ви садівник-початківець, який випробовує свої навички. Чи почали б ви з ландшафтного дизайну та посадки цілого саду, чи доглядали б спочатку за невеликою ділянкою? Ця стратегія полягає в тому, щоб реалістично оцінювати те, що можливо, і враховувати практичні аспекти вашого бізнес-ландшафту, аби мінімізувати ризики, втрачені гроші та згаяний час. Починаючи з малого, з використання кейсу, який відповідає вашій організаційній зрілості та можливостям, ви отримуєте безпосередній досвід роботи з процесами, засвоюєте цінні уроки та налаштовуєте себе на успіх у більшому масштабі.
Швидко масштабуйте
У прагненні до інновацій, мислити масштабно означає закладати фундамент для більших речей, починати з малого — зменшувати ризики, відкушуючи лише те, що можна прожувати, а швидко масштабуватися — бути цілеспрямованим. При переході до масштабування будь-що уникайте паралічу аналізу. Як лідери, ви повинні бути рішучими. Після того, як ви оцінили результати, проаналізували дані та виміряли вигоди для бізнесу, прийміть рішення про те, чи варто запускати свою «підтверджену концепцію» в повномасштабне виробництво, або ж переорієнтуватися на новий варіант використання. Цей період є критично важливим, оскільки він сигналізує ваші наміри вашій команді. Мета полягає в тому, щоб уникнути застою у прийнятті рішень і перейти до швидких та обґрунтованих дій.
Штучний інтелект — це не просто тренд, а фундаментальна зміна, що зачіпає кожен аспект нашого життя і ширшу бізнес-екосистему. Якщо ви ще не зробили цього, саме час дізнатися, як розпочати свій шлях у світі ШІ, який приведе вашу організацію до багатообіцяючого майбутнього.
За матеріалами Leadership Now.
Ілюстрація: vectorize.io
|