ІНСАЙТИ | HR 14 серпня 2019 р.

Управління талантами в непевні часи

Зараз, коли ринкові умови є надскладними, а тиски зростають з кожним днем, в компаній може виникнути спокуса розв’язувати бізнес-питання за рахунок персоналу (скорочуючи зарплати, бонуси тощо). Але, діючи таким чином, організації наражають себе на ризик втратити вже здобуту конкурентну перевагу. Про це пише Маттіас Граф (Matthias Graf), директор напряму «HR: витрати та операційна діяльність» у Gartner.

Управління талантами в непевні часи Непевність, яка пронизує сучасний бізнес-простір, зумовлена не лише макроекономічними умовами (хоча такі загрози як чергова рецесія займають розуми багатьох) — також вона породжується величезною кількістю стратегічних, операційних або інших мікроекономічних змін, зокрема, реорганізаціями, M&A-транзакціями або несподіваною появою нового конкурента з-поза меж вашої галузі.

Проте, якими складними не були б умови, представники HR-функції все одно мусять залучати потрібних компанії фахівців, а потім думати над тим, як їх розвивати в професійному плані та як запобігти їхньому переходу в інші організації. Ці завдання ніколи не були простими, а зараз є складнішими, ніж будь-коли раніше. Адже доводиться працювати в умовах, які не можна назвати ані сприятливими, ані стабільними. Це означає, що потрібно знаходити способи одночасно працювати і на короткострокову, і на довгострокову перспективу: забезпечувати високу ефективність поточної діяльності і при цьому реалізовувати кадрову стратегію, котра стане основою успіху компанії завтра. Щоб збалансувати і одне, і друге, компаніям варто врахувати наступі моменти.

Розглядати кошти, вкладені в персонал, як свою основну інвестицію. Для більшості компаній найбільші видатки — це витрати на персонал. Тому в непрості часи вони намагаються скоротити людей та зарплату, яку виплачують тим, хто залишається. Проте в найбільш далекоглядних організаціях представники HR-функції постійно працюють над тим, щоб гармонізувати свої цілі та стратегії із вимогами бізнес-середовища, а також продемонструвати роль професійного таланту як основного рушія інновацій та зростання.

Здійснювати оптимізацію витрат. Як показало дослідження ринку праці, проведене Gartner 2019-го року (було опитано 10 035 менеджерів та співробітників): понад 50% організацій або здійснюють активне скорочення витрат, або розглядаються такі плани. Але при цьому важливо не зменшувати видатки, реагуючи на ці чи інші обставини, а проактивно їх оптимізувати. Приймаючи рішення щодо пріоритетизації ініціатив, потрібно, крім видатків на їхнє впровадження, також враховувати переваги і ризики. Найкращі компанії знаходять способи утримувати своїх талановитих фахівців і водночас зменшувати витрати (серед іншого, за рахунок ефективнішого використання технології).

Досягти порозуміння серед стейкхолдерів щодо пріоритетів використання ресурсів. Дієва оптимізація витрат можлива лише тоді, коли всі стейкхолдери чітко усвідомлюють, чому пріоритети розподілу ресурсів саме такі, а не інші. Опитування Gartner показало: є дві перепони для продуктивної оптимізації витрат. Перша — це керівники, котрі не розуміють, як виконується робота; друга — працівники, які чинять спротив намаганням заощадити кошти. HR-спеціалісти відіграють стрижневу роль у досягненні консенсусу та «розрулюванні» конфліктів, які можуть виникати серед стейкхолдерів, наприклад, коли менеджери, профспілки та співробітники мають протилежні погляди на питання — де та як скорочувати витрати. Крім усього, HR-и забезпечують те, аби ініціативи з оптимізації витрат не зруйнували б залученість працівників та не спричинили б їхнього відтоку із компанії.

Адаптувати підходи та процедури організації до змін. Періоди непевності несуть у собі не тільки проблеми, але й можливості. Це час для реструктуризації політики компанії, переосмислення її основних навчальних програм. Якщо брати в цілому, то одне із основних завдань керівників HR-функції — це скеровувати діяльність організації так, аби підтримувалися ділянки, які є опорою інновацій та зростання. Також HR-и мають готувати менеджерів та працівників до роботи в умовах частих змін, допомагаючи їм долати вкорінений спосіб мислення, відмовлятися від непродуктивних звичок та освоювати нові підходи до виконання роботи.

За матеріалами "Don’t Compromise on Talent Even in Uncertain Times", Gartner.

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнигаРік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнига
Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємоРозмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо
Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)