Як трансформувати застарілі практики KPI
Використання штучного інтелекту для генерації ключових показників ефективності (KPI) може трансформувати компанію зсередини. Нове дослідження показує, що ці «розумні KPI» можуть стратегічно узгоджувати людей і процеси, надавати цінні прогнозні інсайти та покращувати управління запасами.
Глобальне опитування 3 000 менеджерів, проведене MIT Sloan Management Review і Boston Consulting Group, виявило, що компанії, які використовували ШІ для перегляду своїх KPI, в 4,3 рази частіше спостерігали поліпшення узгодженості між функціями, ніж ті, які не покладалися на ШІ.
«Наше дослідження показало, що організації в різних галузях використовують ШІ для перегляду своїх KPI і виявлення прихованих або недооцінених функцій», — зазначають співавтори звіту, серед яких Майкл Шраге (Michael Schrage), науковий співробітник Ініціативи з цифрової економіки Массачусетського технологічного інституту (MIT Initiative on Digital Economy).
Наприклад, онлайн-ритейлер меблів Wayfair використовував штучний інтелект, щоб переглянути втрачений продаж. Раніше компанія вважала, що якщо вона втрачає продаж певного товару, то це є збитком для неї. Провівши додаткові дослідження, Wayfair зрозуміла, що «втрачений продаж» часто відбувається через те, що клієнт купує щось інше в тій самій товарній категорії.
Це розуміння змусило Wayfair змінити свій KPI втраченого продажу на більш цінну метрику, яка враховувала утримання продажу на основі категорій. Таким чином Wayfair змогла надавати більш ефективні рекомендації щодо меблів, які враховували вподобання клієнтів, пропонуючи їм наступні найкращі пропозиції.
Переваги KPI, скоригованих за допомогою ШІ
Організації, які створюють нові KPI за допомогою ШІ, з більшою ймовірністю досягнуть кращого узгодження, посилення взаємодії, точніших прогнозів і вищої ефективності, ніж ті, які до цього не вдаються.
|
5x |
Структура стимулювання відповідно до цілей:
У 5,13 разів більше, ніж в організаціях, які не використовують ШІ для створення нових KPI (6% ⇒ 29%)
|
4x |
Посилення взаємодії між співробітниками:
у 3,97 рази більше, ніж в організаціях, які не використовують ШІ для створення нових KPI (11% ⇒ 44%)
|
3x |
Більш ефективне прогнозування майбутніх показників:
у 3,37 рази більше, ніж в організаціях, які не використовують ШІ для створення нових KPI (13% ⇒ 45%)
|
3x |
Більша фінансова вигода:
У 3,27 рази більше, ніж в організаціях, які не використовують ШІ для створення нових KPI (11% ⇒ 34%)
|
2x |
Більша ефективність:
У 2,31 рази більше, ніж в організаціях, які не використовують ШІ для створення нових KPI (24% ⇒ 56%)
|
Використання розумних KPI вимагає зміни мислення. Згідно з новим звітом, ось шість змін, які слід внести при використанні штучного інтелекту для трансформації застарілих практик KPI.
1. Від «відстеження ефективності» до «переосмислення ефективності»
Дослідження вказує на те, що відстеження ефективності за допомогою існуючих застарілих KPI не приносить великої користі. З іншого боку, використання ШІ для поліпшення KPI може допомогти компаніям мислити нестандартно і дати нове визначення ефективності. Наприклад, у Google алгоритми неконтрольованого навчання компанії визначили абсолютно неочікувані маркери ефективності для її медіазакупівель.
2. Від «статичних показників» до «динамічних предикторів»
Розумні KPI можна використовувати для більш точного прогнозування ринкової кон’юнктури, поведінки споживачів і проблем у ланцюгу поставок, пишуть автори звіту. Наприклад, динамічні KPI компанії Schneider Electric допомагають їй передбачати та ефективніше реагувати на мінливі погодні умови, які впливають на витрати енергії та вуглецевий слід. Високочастотна алгоритмічна торгівля та ринки programmatic-реклами — це інші сфери, де динамічно прогнозовані KPI є багатообіцяючими.
3. Від «спочатку судження» до «алгоритмічно визначених» стратегічних метрик
Традиційно керівники розробляли та визначали KPI, покладаючись на такі фактори, як досвід, ринкові тренди та бізнес-цілі. Однак штучний інтелект може допомогти визначити нові, раніше неуявні показники для узгодження та оцінки ефективності роботи з цінностями та цілями компанії.
4. Від «управління KPI» до «розумного управління та нагляду за KPI»
Важливо, щоб бізнес-лідери мали глибоке розуміння того, як працюють розумні KPI, і вчилися вдосконалюватися.
«Бізнесу потрібні KPI для своїх KPI — інтелектуальні метрики та стандарти для надійної оцінки ефективності, результативності та узгодженості самих KPI», — пишуть автори дослідження.
Розумне управління KPI включає не лише оптимізацію окремих KPI, але й їхніх стратегічних портфелів (групи KPI, які найкраще відображають стратегічні прагнення, цілі та результати). Ефективні механізми управління КРІ також забезпечують збереження детальних, точних і релевантних даних про результативність із плином часу.
5. Від «стеження за КРІ» до «діалогів та обговорень КРІ»
Щоденний моніторинг KPI на детальних, візуально привабливих дашбордах є звичайною практикою в офісах по всьому світу. Але по-справжньому інтелектуальні алгоритми можуть перетворити ці дашборди на активні платформи машинного навчання, які уможливлюють діалоги між менеджерами та їхніми KPI в режимі реального часу.
Наприклад, оснащення KPI генеративними можливостями ШІ дозволяє менеджерам розробляти дашборди для створення контрфактичних сценаріїв для фінансового планування або управління запасами.
6. Від «стратегії з KPI» до «стратегії для KPI та з KPI»
Традиційні підходи до стратегічного управління за допомогою KPI включають відчутні, вимірювані цілі з бізнес-цілями, визначеними керівниками. Однак розумні KPI вимагають нової парадигми і стратегії розвитку та оптимізації з плином часу.
«Наявність стратегії, як для KPI, так і з KPI, спонукає стратегів приділяти увагу не лише вимірюваним цілям, але й вимірювано покращеним KPI», — зазначають автори дослідження.
За матеріалами MIT Sloan.
Ілюстрація: freepik.com
|