Ускладнене управління
Ви вважаєте, що життя середньостатистичного менеджера стає все більше і більше ускладненим? Мабуть Ви праві.
Зростаюча складність менеджменту та інновацій є неуникною і стає все очевиднішою протягом останніх 40-ка років. Без сумніву, ця тенденція збережеться й надалі. Як приклад, згадаймо про Інтернет, який абсолютно трансформував весь процес взаємодії з клієнтом — від постачання інформації до технічної підтримки після того, як споживач здійснив покупку. Одним з багатьох наслідків є те, що процес змін став набагато швидшим, адже поміняти дизайн веб-сайту набагато легше, ніж змінити проект організації.
Високотехнічний інструментарій повинен застосовуватися навіть у тих галузях, які навіть не є новими чи технічними. Управлінці повинні продемонструвати хороші аналітичні навички та вміння швидко приймати рішення, а також вміння втілювати ці рішення в життя і швидко реагувати на ситуацію.
Procter & Gamble (P&G) застосували у своїй компанії нову інноваційну модель "Connect and Develop". Вони відмовилися від фіксованого погляду на внутрішні інноваційні процеси і почали шукати нові ідеї, які надходили б ззовні.
Пошуки P&G базувалися на визначенні десятки найчастотніших потреб споживачів, визначенні нових продуктів та концепцій, які б допомогли втілити найкращі якості для клієнта. Разом з цим, P&G намагалися відповісти на запитання: які ключові технології повинні бути впроваджені; які технології повинні бути покращені для їхньої вдалої конкурентоспроможності; які технології вже є наявні і потребують ліцензування та розвитку? Відповіді на ці запитання допомагають спрямувати компанію до роботи з власними мережами, включаючи "технологічних антрепренерів та постачальників" та "відкриті мережі", які забезпечують зв'язок P&G з тисячами різноманітних експертів.
Звісно, використання експертів з-поза компанії розпорошує контроль, який, як правило, належить корпоративному центру. P&G має віце-президента з інновацій та знань, який є повністю відповідальним за процес взаємин та розвитку. Проте, його основним завданням є нагляд над діяльністю, якою він не може "керувати" у традиційному розумінні цього слова. A.G. Lafley, керівник P&G впровадив новий підхід і вказав на мету, якою стало залучення половини інновацій компанії з-поза її меж. Отже порядок управління у компанії цілковито змінився. Разом з цим, радикально змінилися результати продуктивності P&G — вона зросла на 60%.
Підприємець повинен бути надзвичайно креативним інноватором, щоб відповісти на запитання: "Чому споживач повинен купувати лише його продукцію, а не продукцію будь-якого з його конкурентів?" Історія P&G демонструє, що знаходження відповіді на це питання стає все більш і більш складною проблемою у сучасному світі. Інновації в продукції та процесах — включаючи управлінські процеси — обов'язковий елемент подолання складних проблем. Лідер мусить відшукати і розвинути стільки джерел ідей (внутрішніх і зовнішніх), скільки він зуміє.
Ярослав Федорак, за матеріалами management-issues.
|