Щіпка мотивації: чому вчить книга «Націлені на результат»
Джерело: m!nd
Бекграунд. Провідний експерт з мотивації та особистого розвитку в Ken Blanchard Companies Сьюзен Фаулер (Susan Fowler) у своїй книзі «Націлені на результат. Що насправді мотивує людей» (Why Motivating People Doesn't Work... and What Does: The New Science of Leading, Energizing, and Engaging) розповіла про те, як дійсно варто поводитися зі співробітниками, а якими методами користуватися не бажано, а також про те, як використовувати мотивацію підлеглих на благо компанії.
Понад 10 років досліджень психології і закономірностей мотивації людей у різних країнах вмістилися в одну невелику книгу, яку в 2018-му році переклав і видав «Наш формат». Публікуючи головне з багаторічного досвіду, Фаулер пропонує лаконічний посібник для управлінців усіх рівнів.
Сюжет. Авторка пропонує відмовитися від застарілого і травмуючого методу мотивації «батогом і пряником». Натомість вона радить поставити на чільне місце три психологічні потреби людини: автономність, близькість і зростання. Фаулер запевняє, що співробітник, у якого «закриті» всі три потреби — більш мотивований і продуктивний.
Потреба в автономності задоволена в тому випадку, коли співробітник відчуває наявність вибору і розуміє, що все робить з власної волі, без примусу. Бажання бути автономним простежується у людей від самого дитинства, коли вони прагнуть самостійно брати ложку в руку та їсти, або читати собі казки. У дорослому житті практично нічого не змінюється, складнішими стають лише завдання.
Потреба в близькості передбачає бажання піклуватися про інших і відчувати, що це взаємно. Маючи досить тісні відносини з колегами, ваш співробітник розуміє, що відіграє важливу роль у житті оточуючих. Керівник же, за наявності здорових відносин між підлеглими, отримує впевненість у тому, що один з колег прийде на допомогу іншому. Важливо розуміти, що більшість людей проводить на роботі 70% часу, і «добрати» близькості поза офісом інколи не виходить.
Потреба в зростанні — це прагнення долати щоденні перешкоди і вчитися. Дорослі люди, так само як і діти, не потребують додаткової мотивації для навчання — вони вже мотивовані. Підкуповуючи «пряниками» або намагаючись підганяти «батогом», ми руйнуємо природну тягу до навчання. А от створити обстановку, яка мотивує до нього, можна і навіть потрібно.
Вам сподобається, якщо: настільний теніс і премії вже не мотивують ваших підлеглих. Також варто звернути увагу на книгу, якщо ви прогресивний керівник або HR, який шукає способи підвищити залученість персоналу.
Вам не сподобається, якщо: ви не звикли панькатися зі співробітниками і вважаєте, що головне в роботі — це порядок і сувора субординація.
Головна причина прочитати: подивитися на навколишній світ кожного з офісних співробітників під іншим кутом і знайти точки дотику з колегами.
|