Емпатія — нова мова лідерства
Саме слово «емпатія» може здатися чимось далеким від реалій бізнесу, де успіх виборюється в жорсткому конкурентному протистоянні і де практично не залишається місця для «сентиментів». Але, на переконання Майкла Вентури (Michael Ventura), такий спосіб мислення є докорінно неправильним. У своїй новій книзі «Applied Empathy: The New Language of Leadership» («Прикладна емпатія: нова мова лідерства») Вентура аналізує спотворені інтерпретації суті емпатії та показує, як ця якість може стати шляхом до ефективного лідерства.
«Емпатія дозволяє нам побачити світ крізь призму сприйняття інших людей та дає осяяння, які можуть привести нас до інакшого і кращого способу мислення, досконалішого буття та досконаліших діянь», — пише Вентура, зауважуючи, що емпатія — не містичний дар, даний небагатьом обраним, а вміння, яким при бажанні можуть оволодіти більшість людей. Ось як автор формулює переваги, які дає застосування емпатії в контексті бізнесу.
«Набуття глибокого розуміння споживачів, що відкриває практично нескінченні можливості для вдосконалення продуктів та послуг, які наповнюються новими й новими ідеями, що виокремлюються по крихтам із нововідкритих поглядів і думок.
"Під’єднання" на емоційному рівні до членів вашої команди, що відкриває двері до продуктивнішої співпраці; дозволяє отримати чіткіше уявлення про навички і стиль роботи кожного індивіда, а також дає розуміння того — як отримати максимальну віддачу від взаємодії з ним.
Збагачення змісту свого лідерства — і не лише завдяки кращому розумінню інших, але й (і це напевно найважливіше) через усвідомлення глибинних аспектів свого "я"».
Будучи CEO Sub Rosa — фірми, яка, серед іншого, пропонує стратегії побудови бренду, Вентура працював з такими гравцями, як General Electric, Google та Nike, в період їхнього стрімкого зростання. Цим компаніям «часто доводилося перебудовувати літак, перебуваючи в польоті» і тому було потрібно знайти стабільну «опору», яка дала б змогу краще зрозуміти суть проблеми, потреби клієнтів та особливості цільової аудиторії. Такою «опорою» і стала емпатія.
Більшість керівників, яким притаманна емпатія, застосують її більшої мірою інтуїтивно, настроюючи на кожний окремий випадок. Але, як стверджує Вентура, цього недостатньо для організації, яка прагне сформувати зорієнтовану на емпатію культуру. Спочатку потрібно створити спільну «систему координат», з якої людям було б зрозуміло, в чому полягає сутність емпатії та що означає її застосування в бізнес-контексті. Лише тоді компанія зможе розмовляти «мовою» емпатії як зі своїми співробітниками, так і з клієнтами. У книзі описується класифікація, створена Sub Rosa, яка включає сім чітко відмінних особистісних типів, котрі ототожнюють різні форми прояву емпатії.
- Мудрець. Такий індивід дуже глибоко залучається у ситуацію, фокусуючись на тому, що відбувається «тут і зараз». Зібравшись у фізичному просторі, захищеному від відволікань (без комп’ютерів та телефонів), люди можуть прийти до глибшого розуміння проблеми й запропонувати її потенційні рішення.
- Дослідник. Ставить всі припущення під сумнів. Свого часу Сакіті Тойода (Sakichi Toyoda) запропонував підхід «П’ять чому», який став нормою в Toyota Motor Company. Ви ставите серію запитань, розбиваючи вщент припущення за припущенням, доти, доки не «докопуєтеся» до коріння проблеми.
- «Скликач». Така людина добре вміє передбачати потреби інших та може формувати спільноту. Створіть фізичний простір, який би вселяв відчуття безпеки, надійності, психологічного комфорту і де сильно б проявлялося відчуття мети.
- Алхімік. Експериментує, не боячись провалу; прагне створювати нові знання. Виявляйте допитливість, наполегливість та терпіння на шляху свого пошуку інноваційних рішень.
- Повірник. Слухає для того, щоб вислуховувати та вбирати в себе інформацію. Навчіться, розмовляючи з іншими людьми, «виключати» свій внутрішній діалог, із тим аби не просто готувати відповідь, а насправді вислуховувати те, що каже співрозмовник.
- Шукач. Не піддавайтеся страху та виходьте поза межі своєї зони комфорту. Будьте готові брати на себе ризик та діяти із впевненістю в собі та рішучістю.
- «Культиватор». Вірить у свою візію, яка може сприйматися іншими як щось відірване від реальності. Дивлячись «за горизонт» і прагнучи досягти вищої мети, ви з більшою ймовірністю не дасте собі загрузнути в «болоті» пошуку швидких рішень.
Майкл Вентура радить розглядати емпатію як вміння, котре можливо розвинути за певний період часу. Потрібно прийти до стану, коли ви відчуєте, що можете вийти поза межі свого сприйняття та побачити ситуацію очима інших людей. На це можна дивитися як на нерозвинутий м’яз або як на внутрішню якість, котра очікує свого пробудження. Якщо ви довірятимете таким новим осяянням, а також думкам та ідеям, в які вони перетворюються, то зможете досягти успіху, — запевняє автор.
За матеріалами Soundview Book Review.
|