Як перетворити візійне мислення у проривне зростання
Джерело: Менеджмент.Книги
Вони сміливі, їхні слова пророчі, і, у той же час, вони дуже прагматичні. Вони не просто просувають зміни — вони управляють ними, надихаючи і спонукаючи інших робити те ж саме... Мова про лідерів-візіонерів, таких, наприклад, як Стів Джобс і Джефф Безос. Так, вони мають безліч вроджених якостей, які роблять їх надзвичайними. Але що дійсно відрізняє таких людей, так це їхня здатність втілювати візію в дію.
Візія стає дієвою завдяки стратегії, яка є засобом її досягнення, набором кроків, які необхідно зробити з плином часу, аби досягти бажаного майбутнього стану. Візія говорить вам, в яку нову гру ви повинні грати. Ваша стратегія — це те, що дозволяє вам виграти.
Візія особливо актуальна під час такої глобальної і систематичної кризи, яку ми переживаємо прямо зараз. Зміни, які ви могли очікувати протягом п’яти років у нормальних умовах, зараз можуть відбутися протягом декількох місяців, або навіть тижнів. Лінії трендів — такі як дистанційний зв’язок, телемедицина, покупки в інтернеті і споживання цифрових медіа — раптово стають набагато крутішими. Глобальні ланцюжки поставок розірвані; мільйони споживачів позбулися роботи. Деякі з фундаментальних припущень, що лежать в основі вашої поточної бізнес-моделі, можуть бути (незабаром) змінені.
Отже, бізнес-середовище, в яке ви потрапите, коли закінчиться пандемія, може сильно відрізнятися від того, яке було до початку кризи. І потрібно почати готуватися до цього зараз. А щоб зробити це правильно, вам потрібно мати довгострокову візію того, ким ви прагнете стати через п’ять або навіть 10 років; наскільки і важливо слідувати за тією дороговказною зіркою, яка буде вас фокусувати і допомагати формувати ваше мислення про короткострокову і середньострокову перспективу. Це, можливо, важко розпізнати, але насіння наступних великих галузей зростання вкорінюються саме зараз.
У книзі «Lead from the Future: How to Turn Visionary Thinking Into Breakthrough Growth» («Лідерство з майбутнього: як перетворити візійне мислення у проривне зростання») Марк Джонсон (Mark Johnson) і Джош Сускевич (Josh Suskewicz) з Innosight представляють новий спосіб мислення і управління, який дозволяє менеджеру стати візіонером-практиком.
Основна ідея книги полягає в тому, що дуже багато організацій, і не лише бізнес і великі корпорації, а й уряди, некомерційні і навіть релігійні організації, є досить непоганими в короткостроковому плануванні, умовно кажучи, в складанні бюджету, прогнозуванні тощо. Але це прогнозування здійснюється поза ядром бізнесу. Так що вони хороші для трирічного, можливо, чотирирічного горизонту. Чого не скажеш про довгострокову перспективу, в якій вони, трапляється, навіть не зацікавлені.
Автори книги наводять наступний аргумент: якщо ви дійсно хочете підтримувати таке зростання, яке стимулює не тільки акціонерну вартість, але й реальну мету і мотивацію для організації, ви повинні планувати як на короткостроковий, так і на довгостроковий період. Спосіб, в якому довгостроковий сенс має значення, полягає в тому, щоб повернутися до концепції візії. Це можна зробити, змінивши мислення, з підходом, який Джонсон і Сускевіч називають «повернення в майбутнє».
Усуваючи численні бар’єри на шляху змін, які існують в усталених організаціях, книга представляє системний підхід до їх подолання, що включає в себе:
- Принципи і мислення, які дозволяють лідерським командам виходити за рамки типових горизонтів короткострокового планування.
- Метод перетворення виникаючих проблем у можливості зростання, які можуть визначити майбутнє організації.
- Покроковий підхід до переведення концепції в стратегічний план, який команди можуть узгодити.
- Способи забезпечення того, аби візійне мислення стало повторюваним організаційним вмінням.
«Lead from the Future» — це практичне і, в той же час, надихаюче керівництво до дії, завдяки якому ви і ваша команда зможете мислити так само чітко, творчо і експансивно, як це роблять засновники далекоглядної компанії, і потім рішуче діяти, щоб втілити ваші інноваційні ідеї в проривне зростання.
|