РЕЦЕНЗІЇ | Найкращі книги 4 серпня 2022 р.

Вісім бізнес-книг, що кидають виклик вашому мисленню

Видання MIT Sloan Management Review представило список бізнес-книг, які рекомендує прочитати вже цього літа. Серед актуальних тем: управління гібридною роботою, прийняття змін та досягнення самореалізації як менеджера.

Вісім бізнес-книг, що кидають виклик вашому мисленню

1. «Віднімання: невикористана наука меншого» | Лейді Клотц

Subtract: The Untapped Science of Less by Leidy Klotz

Поглинуті, перевантажені чи заплуталися у проблемах дедалі більшої складності? Лейді Клотц бачить корінь проблеми в нашій інстинктивній тенденції додавати більше — майна, ініціатив, стратегій, цілей, функцій, чого завгодно — і у відповідному небажанні скорочувати, редагувати і віднімати. «Subtract» висвітлює біологічні та культурні сили, які спонукають нас накопичувати більше, а не покращувати шляхом спрощення, і запрошує нас почати свідомо практикувати віднімання. Ми можемо це зробити, застосувавши підхід «спочатку відніми» до проблем, особливо пов’язаних зі складними системами. Як пише Клотц, цитуючи Лао-Цзи: «Щоб набути знання, додавайте щось щодня. Щоб досягти мудрості, видаляйте щось щодня».

2. «Хороші аргументи: як дебати вчать нас слухати та бути почутими» | Бу Со

Good Arguments: How Debate Teaches Us to Listen and Be Heard by Bo Seo

У класичній статті MIT SMR про те, як лідери можуть змусити інших прийняти їхні рекомендації, Ненсі Дуарте (Nancy Duarte), CEO креативної консалтингової компанії, написала про важливість завжди враховувати те, що ваша авдиторія хоче почути. Коли змінюється ваша авдиторія, змінюється й мова, яку ви використовуєте, щоб вас зрозуміли.

Цей меседж посилюється у новій книзі «Good Arguments», де суперзірка світу дебатів Бу Со розповідає, як він став використовувати мову як важіль, а не як кийок. Будучи незграбною 9-річною дитиною, яка щойно емігрувала з Південної Кореї до Австралії, Со виявив, що «відстань між тим, щоб бути диваком, і тим, щоб бути у розбіжностях, була короткою, і жест або кілька слів, неправильно інтерпретованих або витлумачених, могли виштовхнути людину за лінію». Зрештою він знайшов розраду і силу у світі дебатів.

«Мій аргумент полягає в тому, що конкурентні дебати можуть навчити нас як краще не погоджуватися в нашому повсякденному житті», — пише Со. «Ми повинні не погоджуватися таким чином, щоб результат розбіжності був кращим, ніж його відсутність».

3. «Чотириденний тиждень: як революція гнучкого графіка роботи може підвищити продуктивність, прибутковість та добробут, а також створити стійке майбутнє» | Ендрю Барнс, Стефані Джонс

The 4 Day Week: How the Flexible Work Revolution Can Increase Productivity, Profitability and Well-Being, and Create a Sustainable Future by Andrew Barnes, Stephanie Jones

Ендрю Барнс доповнює зростаючу кількість літератури про чотириденний робочий тиждень (та інші види гнучкої роботи), розглядаючи досвід своєї компанії в контексті ширших соціально-економічних і глобальних екологічних трендів. У книзі «The 4 Day Week» він наводить вагомі докази на користь створення більш стійкої та гуманної моделі роботи, ніж та, яку пропонує «культура суєти» Волл-стріт та Кремнієвої долини або гіг-економіка. У той же час Барнс пропонує практичні поради та рекомендації керівникам, які розглядають можливість переходу на чотириденний робочий тиждень.

Модель Барнса ставить продуктивність на перше місце. Співробітники отримують 100% своєї заробітної плати, працюючи лише 80% годин, якщо вони працюють на 100% своєї продуктивності. Його компанія досягла цього, залучаючи співробітників до виявлення та скорочення різних відволікаючих факторів і витрат часу, які займають так багато робочих днів (таких як непотрібні зустрічі, використання інтернету, не пов’язане з роботою, та сповіщення, які заважають нам зосередитися на завданні). У світі, де, за різними дослідженнями, середній працівник насправді продуктивно працює менше трьох годин на день, досягнення візії Барнса здається цілком здійсненним.

Хоча ідея вимірювання та управління роботою на основі результатів або навіть результатів не є новою, деякі організації добре справляються з нею, коли йдеться про розумову працю. Тим не менш, це необхідно для підприємств, які хочуть відірватися від індустріальної моделі роботи — мати співробітників за своїми столами або робочими місцями протягом 40-годинного робочого тижня перед очима менеджерів (або технологій відстеження) без чіткого уявлення про те, що вони натомість отримують.

4. «Сила гнучкості: як використовувати невеликі щоденні експерименти для створення великого зростання, що змінить життя» | Сьюзан Ешфорд

The Power of Flexing: How to Use Small Daily Experiments to Create Big Life-Changing Growth by Susan Ashford

Ґрунтуючись на багаторічному досвіді викладання та досліджень у галузі менеджменту, Сьюзан Ешфорд, професорка Школи бізнесу Росса університету Мічігану, пропонує неймовірно своєчасну основу для розвитку лідерства. Проблеми останніх двох років стали випробуванням рішучості навіть найавторитетніших менеджерів, і, як пише Ешфорд у книзі «The Power of Flexing», «іноді вам нав’язують зростання» як особистості та як лідера. Використовуючи десятки прикладів та інтерв’ю, Ешфорд доводить, що відточування мислення навчання є основним аспектом гнучкості, тому що воно дозволяє лідерам більш активно розмірковувати про свій досвід і з більшою готовністю братися за невеликі, значущі цілі та експерименти, які прокладають шлях до особистої ефективності та зростання.

5. «Правила доступу: звільнення даних від великих технологій заради кращого майбутнього» | Віктор Майєр-Шенбергер, Томас Ремдж

Access Rules: Freeing Data From Big Tech for a Better Future by Viktor Mayer-Schönberger and Thomas Ramge

Ексклюзивний доступ до інформації завжди був джерелом важелів впливу у бізнесі, дипломатії та соціальних взаємодіях. Але сьогоднішній глибокий дисбаланс між обсягами даних, контрольованих гігантами цифрових платформ, і тим, що є доступним для переважної більшості підприємств, є не що інше, як загроза широкомасштабним інноваціям і загальному економічному зростанню, обіцяним цифровою епохою, — стверджують Віктор Майєр-Шенбергер і Томас Ремдж у цій тонкій, але провокаційній книзі.

У новій книзі «Access Rules» автори дають керівникам, які займаються трансформацією бізнесу на основі даних, теоретичний і практичний погляд на те, що означає конкурувати з цими цифровими драконами, що охороняють свої скарби, і що потрібно, щоб їх відкрити.

6. «Заслужене життя: позбався жалю, вибери задоволення» | Маршалл Голдсміт, Марк Райтер

The Earned Life: Lose Regret, Choose Fulfillment by Marshall Goldsmith, Mark Reiter

Маршалл Голдсміт разом із співавтором Марком Рейтером у книзі «The Earned Life» фокусується на розкритті сили індивідуальної мети та проживанні «заслуженого життя», в якому «вибір, ризики та зусилля, що ми робимо у кожний момент, узгоджуються зі всеосяжною метою у нашому житті, незалежно від можливого результату». Він стверджує, що «наше життя коливається між двома емоційними полярностями»: задоволенням, підживлюваним метою, сенсом, досягненнями, відносинами, залученням і щастям; і жалем.

Голдсміт пише, що всі ми можемо бути загнані в глухий кут великими жалями та вчиненими чи невчиненими діями, будь то прийняття нової ролі чи реалізація нашого повного потенціалу. «Наша офіційна політика щодо жалю на цих сторінках — прийняти їхню неминучість, але скоротити їхню частоту», — м’яко нагололошує він.

7. «Редизайнування роботи: як трансформувати вашу організацію та зробити гібридну роботу для всіх» | Лінда Граттон

Redesigning Work: How to Transform Your Organization and Make Hybrid Work for Everyone by Lynda Gratton

Лінда Граттон допомагала великим компаніям дизайнувати майбутнє роботи задовго до початку пандемії, і відтоді вона надає динамічні рекомендації. У книзі «Redesigning Work» вона пропонує читачам основу для їхньої власної унікальної подорожі.

Граттон зазначає, що люди сумують не за фізичним офісом як таким, а за людьми, яких вони там бачать, що потім призводить до проблеми віртуального відтворення цього соціального чи колегіального аспекту роботи. У книзі досліджуються різні режими гібридної роботи та описується ритм координації проєктів із періодами «звуку», коли є зв’язок через безліч технологій спільної роботи, що є в нашому розпорядженні, та «тиші», коли ми відключаємося, щоб зосередитись на роботі.

У той час як більшість гендиректорів вважають, що людям необхідно відчути загрозу, щоб відчути невідкладність, Граттон та її колега Костас Маркідес (Costas Markides) стверджують, що «керівники мають сприймати потребу в змінах як позитивну та особисту і заохочувати співробітників відчувати емоційну відданість необхідній трансформації». Замість того, щоб просувати підхід «згори вниз» або «знизу догори», Граттон виступає за серединний шлях — шлях спільної творчості, в якому бере участь вся організація. У цій моделі роль лідера — оповідач, який допомагає співробітникам зрозуміти майбутнє і побачити себе в ньому.

8. «Цифрове мислення: що насправді потрібно для процвітання в епоху даних, алгоритмів і штучного інтелекту» | Пол Леонарді, Цедал Нілі

The Digital Mindset: What It Really Takes to Thrive in the Age of Data, Algorithms, and AI by Paul Leonardi, Tsedal Neeley

Бути лідером у цифровому світі не означає, що вам потрібно стати технологом. Але щоб процвітати у світі та бізнес-середовищі, що все більше залежать від алгоритмів, коду та нових технологій, менеджерам необхідне цифрове мислення, — стверджують Пол Леонарді та Цедал Нілі. У новій книзі «The Digital Mindset» розповідається, як розвивати його за допомогою «правила 30%»: вивчаючи основи та ідеї нових технологій, лідери можуть розвинути цифрову компетентність, щоб ставити більш правильні питання, підтримувати цифрові таланти та приймати правильні рішення.

Цифрове мислення може допомогти лідерам підготуватися до майбутнього, але автори наголошують на тому, що розвиток цих навичок — це не разове зусилля. «Ваше цифрове мислення дозволяє вам підходити до змін не як до чогось, чого потрібно досягти, а потім забути, — пишуть вони, — а як до постійного процесу, що вимагає планування, втручання та великої уважності».



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як вижити серед токсичних людейЯк вижити серед токсичних людей
Тригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бутиТригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бути
Правила всьогоПравила всього

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)