РЕЦЕНЗІЇ | Стаття по книзі 20 березня 2023 р.

«The Ecosystem Economy»: як стати лідером у нову еру секторів без кордонів

На початку, коли цивілізації зростали і ставали більш розвиненими, праця була організована навколо спеціалізованих напрямків діяльності. Ці галузі, як-от гірничодобувна, текстильна чи скляна промисловість, процвітали завдяки власним ланцюжкам постачання, досвіду та власній дистрибуції. І так зазвичай ми думаємо про бізнес сьогодні. Але це змінюється.

Партнери McKinsey Венкат Атлурі (Venkat Atluri) та Міклош Дітц (Miklós Dietz) висвітлюють ці зміни у книзі «The Ecosystem Economy: How to Lead in the New Age of Sectors Without Borders» («Екосистемна економіка: як стати лідером у нову еру секторів без кордонів»). Межі між секторами зникають. Такі галузі, як будівництво, нерухомість, автомобілебудування, фінансові послуги та охорона здоров’я, вважалися окремими категоріями, кожна з яких працювала у своїй сфері. Сьогодні ми бачимо, як бізнес організовується «в нові, більш динамічні конфігурації, орієнтовані не на те, як це робилося завжди, а на потреби людей».

Підприємства формують екосистеми, співпрацюючи одне з одним — обмінюючись активами, інформацією та ресурсами — і, зрештою, створюючи цінність, більшу за ту, яку кожен із них міг би досягти поодинці.

The Ecosystem Economy: How to Lead in the New Age of Sectors Without Borders

Термін «бізнес-екосистема» в минулому зазвичай використовувався для позначення відносин між організацією та її клієнтами. Екосистемна економіка, на яку автори тут посилаються, набагато глибша за це. Це більше схоже на альянси між організаціями, які об’єднують кроки подорожі клієнта.

Навіть якщо кожен крок у цій подорожі виконується або управляється окремою компанією, екосистема інтегрує їх в єдину платформу, так що з точки зору клієнта, це все один досвід, одна подорож. Іншими словами, якщо екосистема може допомогти споживачам на найскладнішому етапі їхньої подорожі, вони з більшою ймовірністю довірятимуть ширшій екосистемі в задоволенні решти своїх потреб.

Tencent, Apple та Google є прикладами економічних екосистем.

Екосистеми змінюють світ навколо нас. Питання полягає в тому, як ми можемо адаптуватися та брати участь у цій екосистемній економіці?

Два питання, які потрібно поставити в першу чергу:

  • Де ви будете конкурувати зараз?
  • І що ви повинні зробити, аби розвинути свою ціннісну пропозицію?

Щоб відповісти на ці питання, кажуть автори, «вам потрібно буде значно розширити сферу своєї діяльності і змінити характер планування. Вам доведеться докорінно переосмислити те, як ви визначаєте потреби ваших клієнтів, вашу клієнтську базу, вашу галузь, вашу пропозицію та конкурентне середовище».

У книзі наведено приклади того, як почати працювати над цими питаннями. У міру того, як ви це робите, починають формуватися інші питання, наприклад, чи будете ви будувати нову екосистему самостійно? Чи візьмете участь у чужій екосистемі? Або і те, і інше?

Далі вам потрібно трансформувати свою організацію зсередини. Вам треба буде переосмислити свій підхід до організаційної та операційної моделі, талантів, управління ефективністю, основ культури та допоміжної інфраструктури.

Зрештою, уроки, винесені з їхнього посібника з екосистемних процесів та рекомендацій, зводяться до десяти принципів:

  1. Починайте з клієнта і закінчуйте клієнтом
  2. Обирайте свою роль виважено
  3. Думайте і дійте на платформах, як фізичних, так і цифрових
  4. Правильно налаштуйте все і зробіть екосистеми головним пріоритетом для вас і вашої керівної команди
  5. Визначте та використовуйте контрольні точки
  6. Не плутайте відносини між постачальником і клієнтом з екосистемами
  7. Чітко усвідомлюйте, де вам потрібна вертикальна інтеграція, а де — екосистеми
  8. Постійно переглядайте свою позицію
  9. Уникайте інкременталізму
  10. Ставте створення цінності вище за прибуток

За матеріалами Leading Blog



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Кмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесіКмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесі
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)