Кола-машина: Брудна правда улюбленого напою
The Coke Machine: The Dirty Truth Behind the World's Favorite Soft Drink
Книга "Кола-машина: Брудна правда улюбленого напою в усьому світі" (The Coke Machine: The Dirty Truth Behind the World's Favorite Soft Drink), написана Майклом Блендінгом (Michael Blanding), розповідає історію компанії Coca-Cola, документуючи кожну її помилку чи неправильний крок. Історія, розказана у цій книзі, ставить важливі питання щодо того, чого ми повинні очікувати від провідних світових компаній.
Автор ділиться откровенням, що найбільш успішний виробник газованих напоїв не лише нищить ваші зуби, але й несе відповідьальність за велику кількість захворювань, забруднення навколишнього середовища, а можливо — навіть смертей. Серед найбільш важких злочинів Coca-Cola, які були вчинені у минулому столітті — фокусування реклами напою на дітей, а також повідомлення, що споживання коли робить вас сексуальнішими, щасливішими та патріотичнішими.
Знайомлячись глибше із книгою, читач може небезпідставно запідозрити, що Блендінг виступає не тільки і не стільки проти коли, як проти капіталізму взагалі. Через всі розділи "червоною ниткою" проходить несприйняття прибутковості, наче автор щиро переконаний, що основна мета бізнесу — збанкрутувати.
Блендінг стверджує, що розвиток компанії Coca-Cola був достатньо закономірним — з часом вона перетворилася на те, чим стають більшість успішних компаній: аморальними, орієнтованими на прибуток, потенційно небезпечними, але водночас — потенційно корисними; такими, що створюють нові робочі місця і поповнюють скарбницю держави податками.
Ярослав Федорак, за матеріалами Business Week.
|