Корпоративний імідж 2005: Переможці та невдахи
Корпорації, які складають чіткі повідомлення та чітко комунікують свої історії як всередині, так і ззовні організації, є справжніми гравцями. Решта — все ще з'ясовують своє "я", або ж просто вигадують історії протягом свого існування, періодично виставляючи себе дурнями.
Хто ж насправді виграв, а хто програв зі своїм корпоративним іміджем у 2005 р.? Яка компанія була найбільш унікальною? Яка найпопулярнішою? Кого найбільше ненавиділи? Хто виявився найприбутковішим? Відповіді на всі ці запитання залежать від того, хто Ви: лояльний споживач, просто представник суспільства, найманий робітник чи конкурент.
ABC Namebank International провели дослідження, у ході якого опитали 5000 найбільших корпорацій світу. Результати було використано для оцінки впливу на споживачів, прибутковість та загальне ринкове позиціонування. Також серйозну увагу приділили кібер-брендингу та електронній комерції.
Більшість корпорацій пройшли випробування (54%), отримавши рейтинг B+, провалилися 42,1%, а справді виграли лише 3,9%.
У переможців — "правильна історія" та "правильний імідж"; у інших була "правильна історія", але слабенький імідж. Ті, хто програли, майже не мали власної історії, а що стосується іміджу, то його, наче, випадково обрали.
Створення корпоративного іміджу вимагає дуже чіткої стратегії, місії, плану гри та історії. Все це має бути сформульовано кількома простими реченнями або ж одним чи двома параграфами. Що представляє собою компанія, чим вона займається, куди прямує і чому?
Багато чого можна сказати про правильний імідж, який би підходив правильній історії.
Найтиповіша проблема полягає в тому, що імідж не має жодного відношення до корпоративних цілей. Проблеми, пов'язані з його створенням, також вимагають глибшого розуміння та професійного підходу.
Основні правила
Не має значення, чим займається компанія, вона має демонструвати свою індивідуальність, щось, що вимагає професійної та об'єктивної оцінки, а не лише випадково обраних модних ідей.
Корпорації мають прагнути до чесного та респектабельного іміджу. Тут немає місця для оманливих тверджень, або ж для цілковито глупих, чи надмірно гумористичних іміджевих компаній.
І останнє, незважаючи не те, який саме імідж та бренд обере компанія, їх треба захистити відповідним законодавством (ТМ має бути зареєстрована) для створення чогось унікального і чогось неподільного з тисячам інших. Кібер-брендинг зараз є хребтом бізнесу. Лише гарні ідентифікаційні характеристики назви виживуть у пошукових механізмах.
Це все легко визначити. Швидкий перегляд всіх Ваших корпоративних комунікаційних та супровідних матеріалів допоможе чітко визначити кілька історій навколо Вашої компанії. Швидкий пошук назви у Google скаже Вам за пару секунд, на якому рівні знаходиться Ваш бренд, яка його видимість і як легко чи складно знайти його через систему електронної комерції.
Щойно Ви зібрали всі ці дані, дуже легко зв'язатися з представниками вищого керівництва щодо цієї проблеми. Ви швидко визначитеся з планом гри, щоб виправити існуючі проблеми. У кінці кінців, це справді легко.
Пам'ятайте... клієнти чекають.
Анна Качкалда, за матеріалами The CEO Refresher.
|