Кожен хоче мати власний бізнес
У минулому році рекордна кількість американців почала власний бізнес. Можливо, саме тому бажання стати власним керівником перетворилося на справжнісіньку національну ідею. І це при тому, що ще не так давно відкриття власного бізнесу вважалося прерогативою "дивакуватих" людей, схильних до ризику, які хотіли зробити своє життя більш екстремальним. Сьогодні ж майже кожен у Америці — підприємець у душі.
Майже кожен — від студентів коледжів, які записується на курси підприємців, до 65-річних чоловіків і жінок — хоче розпочати власний бізнес. Це стосується навіть іммігрантів, які прибули до Америки з інших країн — у 2005-му році саме вони заснували на 25% більше компаній, ніж корінні мешканці.
Фактично, ми перебуваємо на гребені найбільшої підприємницької "хвилі". Відповідно до прогнозів Small Business Administration, у 2005-му році було засновано близько 672 000 компаній. Це найвищий показник за всю історію США: на 30 000 більше, ніж у 2004-му та на 12% більше, ніж на гребені доткомівської істерії у 1996-му.
І схоже, що ця тенденція не збирається послаблюватися. Bureau of Labor Statistics виявило, що за першу чверть 2006-го року було створено більше компаній, ніж за такий самий період 2005-го. І не варто думати, що тенденція стосується лише американців — про власний бізнес мріють мешканці всієї планети. Так, 66% респондентів опитування Yahoo Small Business and Harris Interactive, призналися, що мріють відкрити власний бізнес. При цьому 37% респондентів засвідчили, що планують зробити це протягом найближчих 5-ти років.
До чого ж може призвести ця тенденція? Світ, переповнений новими конкурентами та новими можливостями. Кожен бізнес потребує обслуговування, технологій та експертних компетенцій — а отже існує потреба створення малих бізнесів, які обслуговуватимуть інші малі бізнеси. У такому гігантському ринку все, що вам необхідно — це визначити своїх споживачів, надавати їм послуги та тримати ціни на достатньо низькому рівні.
Потенційні споживачі серед нових власників бізнесу можуть бути знайдені практично всюди. Адже сучасний бум малого бізнесу не лише набагато потужніший, ніж той, який відбувся всередині 1990-их, але й охоплює набагато більшу територію та населення. Кожен бере свою участь у цій тенденції — жінки, меншини, іммігранти, підлітки, та колишні працівники компаній.
Проте, різноманітність стосується не лише демографічних показників — вона стосується і самих компаній. Останнє прискорення появи нових бізнесів було спричинене технологічними компаніями. І хоча сьогодні також відкривається значна кількість таких компаній, все ж сучасні показники є набагато більш скромними — на 14% менше, ніж у 1996-му. Якщо ж взяти до уваги інші сфери діяльності, то кількість стартапів у них набагато вища. Наприклад, кількість будівельних стартапів зросла на 7%, а виробничих — аж на 43%.
Малий бізнес завжди вважався рушієм національної економіки. Сьогодні він продовжує виконувати свою роль. Forrester Research, технологічна дослідницька компанія у Кембриджі, виявила, що у 2006-му році малий бізнес витратив на технологічні продукти близько $138 млрд., що складає 19% загальних витрат на ІТ. А згідно із дослідженням консалтингової компанії Gartner, організації, які налічують від 20 до 99 співробітників, витратили на ІТ 7% своїх бюджетів, порівняно із 2% бюджетів компаній, які налічують від 500 до 999 співробітників.
Підприємництво продовжує залишатися ризикованою діяльністю. У 2005-му Small Business Administration констатує закриття 544 800 малих бізнесів — що вказує на незначне підвищення порівняно із 2003, коли було закрито 540 658 бізнесів. Окрім цього, 39 201 компаній збанкрутували (у 2003 — 35 037).
Проте, очевидним залишається і той факт, що відкриття власного бізнесу сьогодні є набагато менш ризикованим заходом, ніж у минулому. Скажімо сьогодні набагато легше, ніж будь-коли раніше, отримати початкові інвестиції.
Окрім того, переваги, які надає служіння у великій корпорації, майже цілковито втратили свою привабливість. Близько 70 000 — 80 000 корпоративних співробітників звільняються кожного місяця, що аж на 30 000 більше, ніж 6 років тому. Позиції топ-менеджерів є набагато менш захищеними, ніж раніше. Як наслідок, 1322 генеральних директорів покинули свої посади у 2005-му, що вдвічі більше, ніж у 2004-му. Навіть можливість володіння часткою компанії — "Святий Грааль" IPO-божевілля середини 1990-их — сьогодні пропонуються набагато рідше. Тому й не дивно, що, якщо ризики старту власного бізнесу суттєво знизилися і в той же час перспективи залишитися найманим працівником стали куди менш привабливими — люди масово звернулися до підприємництва.
Більше того, старт власного бізнесу для переважної кількості підприємців зовсім не означає необхідності звільнятися зі свого попереднього місця роботи. За даними Small Business Administration, загальна кількість компаній, які складаються з однієї людини за період 1997-2004 зросла на 26% — до 19 млн. При цьому власниками більше, ніж половини цих компаній, є люди з додатковими джерелами прибутку.
І хоча існує багато думок щодо того, до яких негараздів може призвести надмір малих бізнесів у країні (якщо кожен буде керівником, тоді хто ж буде працювати у компаніях?), насправді ситуація набагато краща. Основною перевагою великої кількості малих бізнесів є навіть не те, що це призводить до достатку населення країни, як такої, а насамперед — загальний рівень інноваційності. Адже країна, у якій майже кожна людина має власну справу — це щаслива країна.
За інформацією CNNMoney.com.
|