ТЕНДЕНЦІЇ | Лідерські практики 17 червня 2009 р.

Hewitt Associates: Лідерство в часи економічної кризи

Hewitt Associates: Лідерство в часи економічної кризи Якщо неефективне лідерство стало основною причиною сучасної світової економічної кризи, то ефективне лідерство допоможе вийти з рецесії. Лідерство повинно фокусуватися на майбутньому, об'єднувати людей навколо певної спільної візії та надихати їх до звершень. Воно базується на впровадженні необхідних змін. І, зрештою, його остаточною метою є досягнення встановлених результатів.

Лідери впевнені у реальності поставлених цілей, а їхні послідовники впевнені у самих лідерах. Ключові принципи лідерства вже неодноразово були перевірені часом і ніякі тимчасові труднощі чи рецесії не зможуть змінити цього факту. Проте, існує ряд лідерських практик, які довели свою ефективність під час рецесії. Саме такі практики пропонує вашій увазі відома компанія Hewitt Associates.

Не заперечуйте очевидного

У період економічної кризи лідери як ніколи повинні усвідомлювати реальність того, що відбувається. "Заперечення" реальності та очікування кращих часів навряд чи призведе до чогось хорошого. Лідери повинні ще більше займатися аналізом ринків, клієнтів, працівників, акціонерів та конкурентів. Їм треба працювати з фактами, а не з мріями та бажаннями.

Не "скорочуйте" лише заради економії! Скорочуйте стратегічно!

Банальне урізання бюджетів всюди, де можна "урвати копійку", не призведе ні до чого хорошого. Скорочення витрат, а іноді — й персоналу — це найбільш очевидна реакція на економічну рецесію. Але підходити до неї потрібно з розумом, стратегічно, розраховуючи на позитивний довгостроковий результат. Завжди пам'ятайте про ключові цілі вашої компанії і ніколи не скорочуйте те, що може негативно вплинути на досягнення цих цілей.

Не упускайте нових можливостей

Історія показує, що періоди економічної рецесії зазвичай відкривають перед людьми безліч нових можливостей. Лідери завжди знають про це і тому ставляться до кризи як до можливості відкрити нові цінності та розвинути таланти своїх підлеглих. Але як показує та ж історія — дуже мало лідерів насправді дотримуються своїх слів, коли настає економічна криза. Вміння помічати можливості дуже значною мірою залежить від гнучкості лідерів та їхньої здатності "читати" конкурентний ландшафт. Треба помічати зміни раніше, ніж їх побачать інші, і використовувати це на свою користь.

Визначте пріоритети і повністю сфокусуйтесь на них

Дивовижно, як багато лідерів не визначають нових пріоритетів для свого бізнесу у зв'язку з кризою. Тим не менше, коли ситуація на ринку стає дуже скрутною, ви не можете продовжувати переслідувати ті самі цілі, коли ситуація була сприятливою.

Дійте цілеспрямовано і послідовно

У часи кризи особливо важливо мобілізувати зусилля, досягнути чіткості, звітності та постійно моніторити прогрес.

Переконайтесь, що у вас є правильні лідери, які фокусуються на правильні цілі

Потрібно сфокусуватися на лідерах, які можуть досягати високої результативності і поставити їх на ключові ролі у компанії.

Звузьте часові рамки по звітності

Більшість спортивних тренерів, коли заохочують свою команду під час гри, спонукають їх повністю зосередитися на наступних двох хвилинах у грі. Те саме стосується і бізнесу — потрібно розбити весь план на короткі цикли таким чином, щоб було зрозуміло, що робити далі і при цьому успішно виконувалися поставлені цілі.

Розвивайте свій бренд

Криза — це чудова можливість для брендінгу. Складається враження, що в часи кризи клієнти краще запам'ятовують бренди та імена, ніж під час стабільної економічної ситуації. Тому сьогодні вам варто зробити щось виняткове для того, щоб надовго зайняти своє місце у пам'яті клієнтів.

Не забувайте про провідні таланти компанії

Саме найталановитіші співробітники здатні допомогти вашій компанії пережити скрутні часи. Але якщо ви не будете приділяти їм уваги і продовжувати займатися їхньою мотивацією — вони покинуть вашу компанію навіть під час рецесії. Повірте, такі люди обов'язково знайдуть, куди їм податися. А мудрі компанії-конкуренти ніколи не дозволять таким "перлинам" довго залишатися на ринку праці. Та навіть якщо під час кризи ваші таланти не покинуть компанію — вони назавжди запам'ятають вашу поведінку в складних ситуаціях. І не факт, що вони не покинуть вас за першої кращої нагоди.

Успішне лідерство потребує практики, дисципліни і часу. Під час економічної рецесії багато компаній забувають про важливість правильної поведінки. Вони думають тільки про виживання, замість того, щоб планувати довгостроково. Проте, дотримуючись порад, наведених вище, лідери зможуть краще справлятися із кризою.

За матеріалами "Leading in an Economic Downturn", Hewitt Associates.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)