Цифрова трансформація: як трансформуватись технологічним компаніям
У новому звіті KPMG Technology Industry Survey 2021 розглядаються ключові технології, які використовують глобальні технологічні компанії для прискорення власних цифрових перетворень. Згідно з дослідженням, технологія номер один — штучний інтелект (AI); за ним слідують Інтернет речей (IoT) та роботизована автоматизація процесів (RPA); хмарні технології, дрони, платформи електронної комерції та технології відео / спільної роботи — на третьому місці.
Як йдеться у звіті, AI дозволяє технологічним компаніям працювати швидше та ефективніше, аналізуючи все — від зміни поведінки клієнтів до оптимізації ланцюгів поставок. Пристрої та датчики IoT заповнюють сервери новими, часто неструктурованими даними про клієнтів та операції, які AI може аналізувати. У міру зміни бізнес-моделей та фінансових прогнозів RPA надає компаніям точку входу в автоматизацію, яка дає співробітникам можливість зосередитись на більш стратегічних діях, одночасно підвищуючи ефективність та продуктивність.
У дослідженні йдеться, що під час пандемії зросло поширення відео-співробітництва, електронної комерції, хмарних технологій, 5G та цифрових платежів, щоб задовольнити потреби гібридної робочої сили та забезпечити віддалену взаємодію з клієнтами. Зокрема, пандемія прискорила поширення технологій відеозв'язку та цифрових платежів.
На питання, як ці технології трансформують їхні компанії, лідери поставили на перше місце збільшення частки ринку та підвищення лояльності клієнтів. Після цього керівники планують використовувати нові технології для створення довгострокових конкурентних переваг, таких як здобуття нових знань, підвищення безпеки даних та енергоефективність.
Брак талантів як головне гальмо
Ще до того, як пандемія викликала стрімке зростання попиту на технологічні продукти, технологічна галузь зіткнулася з добре задокументованим браком кваліфікованих робітників. Ця нестача кваліфікованих фахівців була названа респондентами дослідження KPMG головним фактором (27%), що обмежує зусилля щодо цифрової трансформації в їхніх компаніях.
У звіті йдеться, що для усунення прогалин у навичках технологічні компанії «розраховують залучити тимчасову робочу силу, аби швидко отримати необхідний досвід». Вони також найматимуть нових постійних співробітників із необхідними навичками, а також проводитимуть перепідготовку існуючих працівників.
Окрім відсутності внутрішнього досвіду, інші проблеми, які обмежують цифрову трансформацію технологічних компаній, включають брак капіталу / фінансування (22%), відсутність стандартів для нових технологій (21%), обмежувальну регуляторну політику (20%) та застарілу ІТ-інфраструктуру (18%).
Дані залишаються імперативом
У звіті наголошується, що, незважаючи на мандат на використання нових технологій для зростання виручки, все ще існує величезна можливість використати скарбницю даних, яку створюють нові цифрові технології, впроваджені під час пандемії COVID-19. Окреме дослідження KPMG показало, що лише 32% технологічних компаній повністю використовують дані своїх клієнтів. А 57% не мають визначеної стратегії даних на рівні підприємства.
«Наступним рубежем для технологічних компаній на шляху до цифрової трансформації є імператив даних — отримання аналітичної інформації в реальному часі з величезних обсягів даних, накопичених під час пандемії, для створення нових можливостей зростання та підвищення якості обслуговування клієнтів», — сказав Марк Гібсон (Mark Gibson) ), лідер із технологій, медіа та телекомунікацій у KPMG U.S. «Імператив даних є справедливим і для компаній з інших галузей. Такі технології, як AI та IoT, є важливими частинами головоломки, і вони мають бути підкріплені цілісною стратегією роботи з даними у масштабах усього підприємства».
Крім того, орієнтація на дані створює конкурентну перевагу, а використання даних з усіх видів діяльності у ланцюжку створення вартості корелює з потенціалом отримання величезного фінансового прибутку», — йдеться у звіті.
Технологічні компанії також заявили, що очікують підвищення ефективності роботи у сфері обслуговування клієнтів, операцій, кібербезпеки, управління талантами та інших видів діяльності на 4% або більше зі збільшенням інвестицій у дані на 25%.
«Для досягнення цієї мети стратегія обробки даних та інвестиції повинні мати пріоритет над впровадженням нових технологій або принаймні нарівні з ними», — йдеться у звіті KPMG.
Вимірювання успіху цифрових ініціатив
Яким би складним не було планування та впровадження оцифровування безлічі систем та функцій, технологічні компанії, як і раніше, прагнуть виміряти свої результати. Більшість використовуваних методів є кількісними, наприклад, рентабельність інвестицій та зростання доходів.
Одним із примітних результатів дослідження було те, що другим за популярністю показником в опитуванні був бренд/репутація, що, за словами KPMG, відображає як сприйняття ринку, так і реальний досвід клієнтів. У технологічному секторі, можливо, більше, ніж у будь-якому іншому, сприйняття інноваційності та новаторства може відіграти величезну роль в успіху компанії».
У звіті KPMG рекомендується узгоджувати інвестиції у технології з ширшою метою клієнтоорієнтованості та ставити клієнта на перше місце у будь-якій стратегії у галузі технологій та даних. Інші запропоновані дії включають:
- прискорити доступ до даних, управління та аналіз для отримання нових відомостей про клієнтів, розробки стратегій виведення на ринок та відкриття нових джерел доходу;
- зосередитись на можливостях робочої сили, які потрібні для майбутнього «підключеного» підприємства;
- переосмислити баланс між фізичними та віртуальними активами, взаємодією з людьми та автоматизацією.
Дослідження KPMG Technology Industry Survey 2021 включає відповіді більше 800 світових лідерів технологічної індустрії у всіх основних підсекторах, включаючи технологічні послуги, інтернет / електронну комерцію, обладнання / електроніку, програмне забезпечення / SaaS і напівпровідники. Близько двох третин (65%) респондентів — керівники вищої ланки.
|